رئیس جمهوری ارمنستان حکم برگزاری انتخابات پارلمانی را امضاء کرد

رئیس جمهوری ارمنستان حکم برگزاری انتخابات پارلمانی را امضاء کرد
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 10:21

بعد از آنکه نمایندگان پارلمان ارمنستان برای دومین بار از رأی دادن به پاشینیان برای ابقا در سمت نخست وزیری خودداری کردند، رئیس جمهور سارکیسیان دستور برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی را امضاء کرد.

العالم _ اروپا

"آرمن سارکیسیان" حکم مربوط به برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در این کشور را امضاء کرد. این انتخابات می‌بایست در تاریخ 20 ماه ژوئن سال جاری میلادی (30 خرداد ماه) برگزار شود.

دستور سارکیسیان یک روز بعد از امضای این سند، یعنی از امروز، سه‌شنبه و پس از انتشار رسمی آن، قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

این حکم پس از آن صادر شد که روز دوشنبه نمایندگان پارلمان ارمنستان برای دومین بار از تأیید ابقای "نیکول پاشینیان" در سمت نخست وزیری این کشور خودداری کردند. نخستین نشست پارلمان برای رأی گیری در این باره در تاریخ سوم ماه مه (13 اردیبهشت) انجام شده بود که باز هم پاشینیان نتوانسته بود از سوی نمایندگان رأی اعتماد بدست آورد.

بر اساس قانون اساسی جمهوری ارمنستان، در صورت عدم تأیید نامزد پست نخست وزیری برای دو بار، پارلمان باید انحلال خود را اعلام کرده و انتخابات پارلمانی برگزار شود.

پاشینیان در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) و به دنبال درخواست گسترده مخالفان دولت و طرفداران آنها در اعتراضات خیابانی برای برکناری وی از سمت نخست وزیری، استعفا داد تا مقدمات برای برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در ارمنستان فراهم شود. اعضای کابینه وزرای وی تا تشکیل دولت جدید، بطور موقت به انجام وظایف خود ادامه می‌دهند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها