رژیم صهیونیستی همچنان از خانه عنکبوت سست‌تر است

رژیم صهیونیستی همچنان از خانه عنکبوت سست‌تر است
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 14:27

گفته می‌شود ایالات متحده طبق روال به نفع رژیم صهیونیستی، قطعنامه‌ شورای امنیت درباره اتفاقات در شهر اشغالی قدس را وتو کرد و مدعی شد که صدور بیانیه مشترک در شرایط فعلی مناسبت نیست و اکنون باید به تلاش‌های پشت پرده برای آرام کردن اوضاع پرداخت.

العالم- درگوشی

هزینه آرام کردن اوضاع از جانب آمریکا را فلسطینیان، که صاحبان واقعی این سرزمین هستند، می‌پردازند آن هم در شرایطی بحرانی و گزنده برای رژیم صهیونیستی. در غیر اینصورت، آمریکا شریک واقعی در تجاوزات اسرائیل است و هرگونه اقدامات و تدابیر آن در راستای منافع این رژیم اشغالگر است.

از این‌رو، "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفته است: مقاومت تا زمانی که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی به طور کامل متوقف نشود، دست از حملات موشکی نخواهد کشید. "زیاد النخاله" دبیرکل جهاد اسلامی در فلسطین نیز گفته است: تلاش‌های سیاسی برای آتش‌بس، تا زمانی‌که تجاوزات رژیم صهیونیستی متوقف نشده، بی‌فایده است.

جانبداری آمریکا و لجاجت صهیونیستی

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد که قدس اشغالی پایتخت ابدی این رژیم است و عملیات احداث شهرک‌سازی در تمامی شهرک‌ها و محله‌ها ادامه خواهد یافت. او افزود، جنبش حماس از خطوط قرمز عبور کرده و اسرائیل قاطعانه به آن پاسخ خواهد داد. او همچنین با تاکید بر اینکه "نبرد ممکن است برای مدتی ادامه یابد"، تاکید کرد: "هر کس به ما حمله کند،‌ هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

آمریکا نیز طبق روال موضع جانبدارانه از رژیم اسرائیل را اتخاذ کرده است. "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانس مطبوعاتی با همتای اردنی‌اش "ایمن الصفدی"، خواستار توقف حملات موشک به فلسطین اشغالی و پایان تنش در قدس اشغالی شده و گفته است باید تدابیری فوری برای پایان دادن به این تنش اتخاذ شود.

وجه تشابه نبرد جاری با جنگ 33 روزه

نبرد جاری تداعی‌کننده تجاوز اسرائیل به لبنان در جریان جنگ 33 روزه سال 2006 است که بلافاصله آمریکا مستقیما وارد عمل شد تا این رژیم را از باتلاقی که خودش را در جنگ علیه لبنان قرار داده بود، نجات دهد. باید گفت درست در زمانی‌که موازنه قوا به نفع مبارزان لبنانی بود آمریکا در کنار دیگر کشورهای غربی برای نجات صهیونیست‌ها مداخله کردند.

"کوفی عنان" دبیرکل وقت سازمان ملل گفت، رهبران لبنانی و اسرائیلی درباره آتش‌بس توافق کردند و این آتش‌بس از صبح روز دوشنبه 14 اوت آغاز می‌شود و جنگ حدود یک ماهه میان اسرائیل و رزمندگان حزب‌الله پایان می‌یابد. عنان در بیانیه‌ای، از طرفین خواست درگیری‌ها را فورا متوقف کنند. او تأکید کرد که نیروهای سازمان ملل با همکاری طرفین بر اجرای قطعنامه شورای امنیت نظارت می‌کند. این در حالی‌ست که همین نیروها طی یک ماه تجاوز رژیم صهیونیستی از مسئولیت‌شان شانه خالی کرده و موضعی بی‌طرف اتخاذ کردند.

تحولات میدانی... اگر برگردید، برمی‌گردیم

امروز نیز شاهد تجاوز جدید اسرائیل مشابه جنگ 33 روزه هستیم ولی این‌بار علیه فلسطینیان و در سرزمین واقعی آنها.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اراده ملت فلسطین پیروز می‌شود. مقاومت تا زمانی که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی به طور کامل متوقف نشود، دست از حملات موشکی نخواهد کشید."

در راستای عمل به وعده و پاسخ به جنایات اشغالگران، مقاومت فلسطین در نوار غزه ده‌ها موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه موسوم به "غلاف غزه" و شماری دیگر از مناطق شلیک کرد. منابع رسانه‌ای گزارش دادند که حدود 150 موشک و خمپاره به سمت مناطق اشغالی شلیک شد و طبق اعلام شاهدان عینی، صداهای انفجار در قدس اشغالی شنیده می‌شد، و متعاقب این حملات، آژیرهای هشدار به صدا درآمد. ارتش اشغالگر مدعی شد سامانه دفاع موشکی موسوم به "گنبد آهنیت" موفق شده از مجموع 7 موشک شلیک‌شده یک موشک را ساقط کند. شهردار تل‌آویو نیز تصمیم گرفت پناهگاه‌های عمومی در این شهر را باز کند.

نبرد "شمشیر قدس"

اتاق مشترک نیروهای مقاومت فلسطین، شب گذشته در بیانیه‌ای تأکید کرد، پیش از این، به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تجاوز به مقدسات و مردم فلسطین هشدار داده شد. در این بیانیه آمده است، با وجود این هشدارها، ولی رژیم صهیونیستی به حماقت خود ادامه داد و به همین دلیل، زمان آن فرا رسیده است که حساب پس بدهد.

مقاومت فلسطین تصریح کرد:

نخست: دوران یکه‌تازی رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسیده است.

دوم: نیروی خود را برای حمایت از ملت خود در هر منطقه تجمیع کردیم و هر تبعاتی هم که داشته باشد، آنان را رها نخواهیم کرد.

سوم: به ملت فلسطین و بویژه ساکنان قدس اطمینان می‌دهیم که مقاومت، آنان را تنها نخواهد گذاشت؛ بلکه "سپر و شمشیر" آنان خواهد بود.

چهارم: در نبرد "سیف القدس" (شمشیر قدس) به رژیم صهیونیستی حملاتی انجام دادند که اطراف تل‌آویو و مواضع صهیونیستی در شهرهای فلسطین اشغالی را موشک‌باران کردند.

معادله قدرت سیاسی، مردمی و میدانی جدید

تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر قدس اشغالی در جریان دارد و تا زمانی‌که تجاوز به قدس و فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی متوقف نشد، هیچ‌گونه تلاش‌های سیاسی برای آتش‌بس ارزشی ندارد.

اسماعیل هنیه در تأکید بر آمادگی فلسطینیان، گفته است: "قدس یک نوع معادله قدرت سیاسی، مردمی و میدانی جدیدی را چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی ایجاد کرد و در نهایت این عزم و اراده ملت فلسطین است که پیروز می‌شود." هنیه افزود: "معادله ارتباط میان غزه و قدس تغییر نخواهد کرد و زمانی که قدس غزه را به یاری طلبید، غزه بلافاصله لبیک گفت."

گردان‌های قسام از حملات موشکی به قدس خبر دادند و این حملات با موشک‌های "A120" انجام شده است. این موشک که به اسم "رائد العطار" فرمانده شهید این گردان‌ها نامگذاری شده، دارای کلاهک انفجاری است و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و برد آن به 120 کیلومتر می‌رسد و برای اولین بار است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها