رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو در یک روز از سوی جنگنده‌های روسیه

رهگیری چهار هواپیمای جاسوسی ناتو در یک روز از سوی جنگنده‌های روسیه
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 19:03

جنگنده‌های روسیه موفق به شناسایی و رهگیری چهار فروند جت‌های جاسوسی فرانسه و نروژ نزدیک مرزهای این کشور شدند.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه سه شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در 24 ساعت گذشته چهار فروند هواپیمای کشورهای عضو ناتو را نزدیک‌های مرزهای این کشور رهگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» یک فروند جنگنده «میگ -31» سه شنبه یک فروند هواپیمای نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای بارنتس رهگیری کرد. این چهارمین مورد از اینگونه ماموریت در 24 ساعت گذشته بود.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه اعلام کرد که به دنبال تشخیص واحدهای راداری مبنی بر تلاش یک فروند هواپیمای «پی -3 اریون» نروژ برای عبور غیرقانونی از مرزهای هوایی، یک فروند جنگنده میگ 31 ناوگان شمالی روسیه با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری این جت شد و آن را بر فراز آبهای دریای بارنتس همراهی کرد.

در سه مورد قبلی جنگنده «سوخو-30» روسیه سه هواپیمای جاسوسی فرانسه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد. وزارت دفاع روسیه از بازگشت سالم جنگنده‌های خود به پایگاه‌های مورد نظر پس از انجام موفق این ماموریت خبر داد.

آمریکا و متحدان این کشور با پرواز در مرزهای روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بارها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه مواجه شده اند.

اخیرا نیز رسانه‌ها از استقرار و آماده باش جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-31 نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز خبر دادند. به نوشته وبگاه «بارنتس آبزرور» جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند.

هواپیماهای ناتو از اواخر سال 2020 پروازهای شناسایی خود را نزدیک مرز روسیه تشدید کرده اند. مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو نزدیک مرز این کشور ، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها