قیامت کوچک، تعبیر رسانه‌های پاکستان از اوضاع دردناک غزه

قیامت کوچک، تعبیر رسانه‌های پاکستان از اوضاع دردناک غزه
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 15:34

رسانه‌های پاکستان همگام بادولت ومردم خود با ابراز اندوه ونگرانی نسبت به تشدید حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و شهادت فلسطینیان،این وضعیت رابه مثابه یک قیامت کوچک برای مردم بی‌دفاع بیت المقدس توصیف کرده و نوشتند: پاکستانی‌ها در آستانه عید فطر روز «همبستگی با فلسطین» برگزار می‌کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه‌های اردو و انگلیسی زبان پاکستان امروز (چهارشنبه) تیتر صفحه اول خود را به بمباران غزه توسط اسرائیل و به شهادت رسیدن ده‌ها نفر از فلسطینیان اختصاص داده و وضعیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را دردناک و قابل تامل عنوان کردند.

رسانه‌های پاکستانی نوشتند: جهان اسلام حملات رژیم صهیونیستی را محکوم و با ملت فلسطین ابراز همبستگی کردند اما نخست وزیر رژٰیم صهیونیستی ساکنان غزه را به حملات شدیدتر تهدید کرده است.

منابع خبری پاکستان با انعکاس انتقام جبهه مقاومت از رژیم صهیونیستی و شلیک صدها فروند موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی، گفتند: یهودیان شهرک نشین از اقدام نیروهای مقاومت فلسطین در هراس هستند و انتظار می‌رود انتقام از اسرائیل تشدید شود.

براساس این گزارش، پاکستان قرار است برای اعلام حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی روز جمعه (۲۴ اردیبهشت) همزمان با عید سعید فطر را به عنوان «روز فلسطین» برگزار کند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خاورمیانه و هماهنگی ادیان اعلام کرد: دولت و مردم این کشور علیه حملات رژیم صهیونیستی در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود قرار دارند.

چهره‌های سرشناس سیاسی و رسانه‌ای پاکستان نیز در برنامه‌های تلویزیونی با محکوم کردن حمله اسرائیل به غزه و بی‌حرمتی به مسجد الاقصی، گفتند: جهان باید رژیم صهیونیستی را پاسخگو کند و نباید اجازه دهد که فلسطینیان به زور و تهاجم از خانه و سرزمین آبایی خود اخراج شوند.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: من نخست وزیر پاکستان هستم و ما (شانه به شانه) در کنار غزه و فلسطین هستیم.

وزارت امور خارجه پاکستان شب گذشته با صدور بیانیه‌ای، تداوم حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا جلوی اقدامات تجاوزگرانه و زورگویانه اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین را بگیرد.

رهبران سیاسی پاکستان از جمله روسای احزاب جماعت اسلامی، جمعیت علمای اسلام، مسلم لیگ نواز، حزب مردم و مجلس وحدت مسلمین نیز طی پیام‌های ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، اقدام فوری از جامعه جهانی به ویژه جهان اسلام برای جلوگیری از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و توقف کشتار مردم فلسطین را خواستار شدند.

فعالان سیاسی و مذهبی پاکستان نیز روز گذشته در شهرهای اسلام‌آباد و کراچی با برپایی تجمع ضداسرائیلی، خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و واکنش فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند.

به گزارش ایرنا، نوار غزه که در آن حدود دو میلیون فلسطینی در ۱۵ سال گذشته تحت محاصره اسرائیل از دریافت مواد غذایی، سوخت و تجهیزات پزشکی محروم شده بودند، از دو شب گذشته هدف بمباران شدید هوایی از سوی رژیم غاصب صهیونیست قرار گرفت که منجر به شهادت ۳۵ فلسطینی ازجمله ۹ کودک شد. با تشدید حملات، ۵ نفر نیز در اسرائیل به هلاکت رسیده‌اند.

علاوه بر این، در بیت المقدس شرقی حداقل ۵۰۰ فلسطینی در تظاهرات علیه هتک حرمت به مسجدالاقصی از سوی اسرائیل، در نتیجه سرکوب ددمنشانه صهیونیستها زخمی شده‌اند.

وزارت امور خارجه فلسطین طی بیانیه‌ای از دادگاه کیفری بین المللی خواستار تسریع در تحقیقات خود درباره جنایات جنگی اسرائیل علیه مردم غیرنظامی نوار غزه و کرانه باختری شد.

این در حالی است که به رغم محکومیت‌های جهانی علیه حرکات ظالمانه اسرائیل در برابر ملت مظلوم فلسطین، وزارت دفاع رژیم اشغالگر قدس با هدف تشدید حملات جنایتکارانه خود دستور الحاق ۵ هزار نیروی جنگی ذخیره خود را به جریان درگیری‌ها صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها