واکنش روسیه به تشدید درگیری میان ارتش صهیونیستی و مقاومت فلسطین/ مسکو خواستار توقف خشونت ها شد

واکنش روسیه به تشدید درگیری میان ارتش صهیونیستی و مقاومت فلسطین/ مسکو خواستار توقف خشونت ها شد
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 15:44

با تشدید درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت و شدت گرفتن حملات ددمنشانه صهیونیست ها به مردم مظلوم فلسطین، روسیه خواهان توقف درگیری ها شد.

العالم ـ اروپا

سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه با «عبدالحفیظ نودال» و «خالد شوابکه» سفیران فلسطین و اردن در مسکو دیدار و حول محور دور کنونی تنش ها در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت و گو کرد.

وزارت خارجه روسیه در گزارشی در مورد این دیدارها اعلام کرد: سفرای فلسطین و اردن در مسکو مواضع هماهنگ کشورهای خود در مورد مساله تشدید تنش ها در بیت المقدس و نوار غزه را اعلام کردند.

آنها تصریح کردند که طرح اسراییل برای اخراج فلسطینی ها از خانه های خود در منطقه الشیخ جراح بخش شرقی شهر بیت المقدس غیرقانونی است و نباید اجازه بکارگیری زور و نیروی نظامی در مسجد الاقصی داده شود.

معاون وزیر خارجه روسیه بر ضرورت توقف خشونت ها در (سرزمین های اشغالی فلسطین) و از سرگیری روند مذاکرات بین فلسطین و اسراییل به منظور دستیابی به توافق در مورد موقعیت حقوقی (بیت المقدس) تاکید کرد.

ورشینین همچنین اعلام کرد که روسیه برای گسترش تلاش ها در این عرصه از جمله با بکارگیری امکانات گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه آمادگی دارد.

روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی بر توقف خشونت ها تاکید کرد

به گزارش وزارت خارجه روسیه، ورشینین همچنین در ادامه تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل تنش ها در بیت المقدس و نوار غزه و پیرامون آن با «الکساندر بن تسوی» سفیر اسراییل در مسکو دیدار و گفت و گو کرد.

در گزارش آمده است: در این دیدار، دو طرف در خصوص اوضاع جاری بیت المقدس ازجمله در منطقه مسجد الاقصی و پیرامون نوار غزه و درخصوص نتایج نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره مساله فلسطین تبادل نظر کردند.

معاون وزیر خارجه روسیه با ابراز نگرانی کشورش از ادامه تنش های شدید بین فلسطین و اسراییل بر اهمیت توقف خشونت ها و هر گونه اقدامات منجر به تشنج بیشتر تاکید کرد.

ورشینین گفت که اسراییل باید موقعیت اماکن مقدس در بیت المقدس مطابق توافقنامه اردن و اسراییل و نیز قطعنامه های سازمان ملل در مورد موقعیت این شهر را رعایت کند.

وی همچنین به عزم روسیه برای تلاش به منظور ازسرگیری مذاکرات فلسطین-اسراییل از جمله بکارگیری گروه چهار خاورمیانه اشاره کرد.

روسیه حمله به غیرنظامیان را محکوم می کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای با ابراز نگرانی شدید کشورش از اوضاع خطرناک سرزمین های فلسطین خاطر نشان کرد: حمله به غیرنظامیان را صرف نظر از تعلقات قومی و مذهبی را به شدت محکوم می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از طرف های مناقشه خواست تا از هر گونه اقدام که منجر به تشدید تنش ها شود خودداری کنند و در مورد اماکن مقدس در بیت المقدس مفاد موافقت نامه بین اسراییل و اردن رعایت شود.

دیپلمات ارشد روس گفت: روسیه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت و شرکت کننده در گروه چهار صلح خاورمیانه با همکاری طرف های منطقه ای و بین المللی برای حل و فصل پایدار مساله فلسطین بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تلاش خواهد کرد که در آن بر راه حل تاسیس دو دولت فلسطین و اسراییل تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط تشکیل جلسه امنیتی دادند.

بر اساس آخرین اطلاعات، دستکم ۳۵ فلسطینی در غزه و ۵ تن از اهالی سرزمینهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی در پی شدیدترین حملات در طول سال‌های گذشته کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها