آمادگی کامل وزارت دفاع برای کمک به اطفای حریق هوایی جنگل‌های کشور

آمادگی کامل وزارت دفاع برای کمک به اطفای حریق هوایی جنگل‌های کشور
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 11:07

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام سه فروند بالگرد اطفای حریق به مناطق زاگرسی توسط مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع خبر داد.

العالم ـ ایران

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا با اشاره به آغاز آتش‌سوزی‌های مناطق زاگرسی در سال جاری گفت: در طی چند هفته گذشته با افزایش دما و گرم شدن هوا آتش‌سوزی‌های وسیعی در استان‌های زاگرسی از جمله استان فارس را شاهد بودیم به طوری که هر روز یک یا چند منطقه درگیر حریق بودند.

رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: چند روز گذشته آتش‌سوزی گسترده‌ای در مرز استان فارس با کهگیلویه و بویراحمد -منطقه رستم و در یاسوج -منطقه شادگان و شاه بهرام شهرستان باشت به وقوع پیوست که پس از شروع آتش سوزی همه نیروهای دولتی و مردمی برای اطفای حریق بسیج شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، نوری آل‌آقا تصریح کرد: با توجه به وسعت آتش‌سوزی‌ها و صعب‌العبور بودن مناطق دچار حریق، مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع پس از هماهنگی و برابر درخواست سازمان جنگل‌ها و مدیریت بحران کشور ۳فروند بالگرد را به مناطق درگیر آتش اعزام کرد.

رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در ستاد بحران وزارت دفاع گفت: پیشتر پیش‌بینی‌های خشکسالی‌های سال جاری در این جلسات مطرح و برابر دستور وزیر دفاع، آمادگی این مرکز در سال جاری برای کمک به اطفای حریق هوایی در سطح کشور افزایش داده شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها