اعلام انزجار مجلس پاکستان از جنایات رژیم صهیونیستی

اعلام انزجار مجلس پاکستان از جنایات رژیم صهیونیستی
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 22:33

نمایندگان مجلس ملی پاکستان به اتفاق آراء با تصویب قطعنامه‌ای، جنایات هولناک رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطین را محکوم و تمام قد از نبرد مردم فلسطین و حق مشروع آنان برای داشتن کشوری آزاد و مستقل حمایت کردند.

العالم ـ آسیا

منابع رسمی پاکستان گزارش دادند، نمایندگان مجلس این کشور عصر امروز (دوشنبه) در قطعنامه خود که توسط «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان به صحن علنی مجلس ارائه شد، همچنین خواستار رفع محاصره غزه و متوقف شدن کشتار غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

در این قطعنامه آمده است: رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه مرتکب نسل کشی علیه مردم فلسطین، نقض آشکار کنوانسیون ژنو و حقوق بشر شده است. حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی مردم و دولت پاکستان از فلسطین و نبرد آنان برای داشتن کشوری مستقل و آزادی به پایتختی قدس شریف ادامه خواهد داشت.

وزیرامور خارجه پاکستان نیز با بیان اینکه کشورش از هیچ تلاشی برای افشای جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه دریغ نخواهد کرد، گفت که به زودی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل مساله فلسطین با قاطعیت تمام مطرح و مطابق خواسته‌های امت اسلامی از حقوق مردم مظلوم این کشور دفاع می‌شود.

نمایندگان مجلس پاکستان از جمله اعضای اپوزیسیون همچنین خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و تلاش جدی‌تر سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد آتش بس بدون قید و شرط در غزه شدند.

رهبران سیاسی در مجلس پاکستان ضمن ابراز تأسف و نگرانی خود از کشتار فلسطینیان به دست ارتش رژیم صهیونیستی، با اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و موضع گیری علیه رژیم اشغالگر قدس، حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه ساکنان بی‌دفاع غزه را محکوم کردند.

با وجود ابراز خشم و انزجار مردم سراسر جهان از اقدامات جنایتکارانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی، تاکنون قدرت‌های مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان و سازمان ملل به عنوان بزرگترین نهاد بین المللی دفاع از حقوق ملت‌ها، هیچ اقدام عملی و کارساز در جهت متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

نمایندگان حزب حاکم و اپوزیسیون پاکستان در تصمیمی مشترک اعلام کردند که جمعه این هفته تظاهرات ضدصهیونیستی در سراسر این کشور برگزار خواهد شد و بار دیگر حمایت قاطع پاکستانی‌ها از آرمان‌های قدس و دفاع از نبرد ملت فلسطین اعلام می‌شود.

رهبران احزاب مذهبی پاکستان به ویژه جمعیت علمای اسلام و جماعت اسلامی نیز اعلام کردند که جمعه این هفته (۳۱ اردیبهشت) تظاهرات ضداسرائیلی و در حمایت از فلسطینیان در سراسر پاکستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش اعلام کرد که وی قرار است امشب عازم ترکیه شود و پس از دیدار و همفکری با همتای ترکیه‌ای، فلسطینی و سودانی خود، همراه آنان سفر مشترکی به نیویورک انجام خواهد تا مطالبه مشترک امت اسلامی برای حفاظت از مردم فلسطین و جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی، را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند.

ساعاتی پیش رییس مجلس پاکستان نیز در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود بر عزم دو کشور برای حمایت از فلسطین و موضع گیری علیه تهاجم اسرائیل در مجامع منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها