تشکیلات خودگردان: همکاری امنیتی با اسرائیل پابرجاست

تشکیلات خودگردان: همکاری امنیتی با اسرائیل پابرجاست
چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 - 12:58

سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با اذعان به تداوم همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی، آن را برای دفاع از ملت فلسطین خواند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به وجود همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی گفت که «هماهنگی امنیتی با اسرائیل نوعی حاکمیت فلسطینی و دفاع از ملت فلسطین است».

ابوردینه در مصاحبه با شبکه «الجدید» لبنان، گفت که «هماهنگی امنیتی با همه کشورهای عربی وجود دارد، این کشورها حتی یک گلوله به اسرائیل شلیک نکرده و هیچ کس حرفی نزد».

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، «عبدالله العقرباوی» پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در واکنش به این سخنان ابوردینه گفت: «این اظهارات بیانگر ناتوانی رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین و عجز آن‌ها برای بیان آرزوها و امیدهای مردم فلسطین است».

العقرباوی افزود که نبرد عظیم ملت فلسطین می‌تواند بر اوضاع سیاسی داخلی تأثیر گذاشته و هماهنگی امنیتی را متوقف و شکست تشکیلات اوسلو را ثابت کند.

وی تأکید کرد که این سخنان ابوردینه شبیه دیدگاه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به حوادث فلسطین است و اوج افتخارات آن‌ها این است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با عباس تماس گرفته است و آن‌ها بعد از پایان جنگ نیز می‌خواهند همین موضوع را دستآویزی برای استمرار وابستگی به رژیم اشغالگر و گدایی کردن راه‌حل از آن قرار دهند.

او اشاره کرد که این کار تشکیلات خودگردان یک فرصت‌طلبی و سوء استفاده از خون‌هایی است که در غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی ۴۸ و قدس اشغالی ریخته شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها