روسیه اولین دیدار لاوروف و بلینکن را به رغم تنش ها و اخنلافات موجود سازنده خواند

روسیه اولین دیدار لاوروف و بلینکن را به رغم تنش ها و اخنلافات موجود سازنده خواند
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1400 - 16:13

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، دیدار و مذاکرات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی را سازنده خواند.

العالم ـ اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه در اظهاراتی در یوتیوب خاطرنشان کرد که دیدار لاوروف و بلینکن که اولین دیدار دو وزیر خارجه بود، سازنده برگزار شد و بیش از زمان برنامه ریزی شده، طول کشید.

دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا شامگاه چهارشنبه در حاشیه اجلاس «شورای شمالگان» در «ریکیاویک» پایتخت ایسلند برگزار شد.

وی افزود: خبرنگاران روسی و آمریکایی حاضر در دیدار وزیران خارجه دو کشور از اینکه دیدار در فضای سازنده برگزار شد، حیرت زده شده بودند.

به گزارش ایرنا، نخستین دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه در حالی انجام شد که اظهارات دو طرف نشان دهنده وجود اختلاف نظر اما تاکید بر نقاط مشترک همکاری همچون ایران، کره و افغانستان بوده است.
این نخستین دیدار مقامات عالی‌رتبه دو کشور پس از آغاز بکار دولت «جو بایدن» در ماه ژانویه سال جاری است که در میان افزایش تنش بین دو کشور انجام شد.
آمریکا با روسیه در مساله هکرهای "سولار ویندز"، اتهام دخالت در انتخابات ، تنش در مرزهای اوکراین و همچنین خط لوله انرژی «نورد استریم۲ » که نفت و گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند، دچار اختلافات شدید است.

پربیننده ترین خبرها