حمله نیروهای وابسته به سمیر جعجع به رای دهندگان سوریه ای+ ویدئو

پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1400 - 18:15

برخی از عناصر حزب القوات اللبنانیه(نیروهای لبنانی) وابسته به سمیر جعجع، پناهندگان سوریه ای را به سبب مشارکت آنها در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مورد حمله قرار دادند.

العالم ـ لبنان

در این ویدئوها که فعالان سوری در شبکه های اجتماعی منتشر کردند، نیروهای لبنانی به پناهندگان سوری و خودروهای آنها در منطقه نهر الکلب یورش بردند؛ پناهندگان سوریه ای عازم سفارتخانه سوریه در بیروت بودند تا در انتخابات مشارکت کنند.

طبق این ویدئوها، عناصر القوات اللبنانیه با چوب و سنگ، شیشه های خودروها و اتوبوس ها را شکستند و پناهندگان سوری را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این اتفاق یک روز پس از توییت تحریک برانگیز سمیر جعجع رییس حزب القوات اللبنانیه علیه رای دهندگان سوریه ای صورت گرفت.

جعجع گفت: از رییس جمهور و رییس دولت پیشبرد امور می خواهد تا دستورات لازم به وزارت کشور و وزارت دفاع و اداره های ذیربط بدهند تا فهرست نام کسانی را که فردا به بشار اسد رای خواهند داد، ارائه دهند.

وی افزود: "مقامات باید از کسانی که بشار اسد را انتخاب می کنند، بخواهند تا هرچه سریعتر لبنان را ترک کنند و به مناطق تابع دولت سوریه بروند. حال که بشار اسد خطری برای آنها به شمار نمی آید".

جعجع اما مشخص نکرد که چگونه می توان مشخص کرد که کدام رای دهنده به کدام نامزد رای داده است. او همچنین نادیده می گیرد که پناهندگان سوریه ای در لبنان از اقدمات گروه های تروریستی در سوریه که شهرهای آنها را اشغال کرده و خانه هایشان را منهدم کردند، پا به فرار گذاشتند.

یادآور می شود که جعجع و متحدانش بارها تکرار کردند که یکی از علل بحران اقتصادی لبنان، پناهندگان سوری هستند. این اظهارات حاکی از رویکرد نژادپرستانه جعجع نسبت به مردم سوریه و هدف او از این اظهارات اخراج آوارگان سوریه است.

پربیننده ترین خبرها