آتش بس یک طرفه از بیم شکست های پی در پی/ وحشت صهیونیست ها از پیشرفت های نظامی مقاومت

آتش بس یک طرفه از بیم شکست های پی در پی/ وحشت صهیونیست ها از پیشرفت های نظامی مقاومت
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 14:00

آتش بس یک جانبه... و این چنین طرفداران تجاوز و کلا غرب از بیم شکست و پیامدهای بعدی آن و برای نجات نتانیاهو و جلوگیری از یک شکست فجیع و فضاحت بار، خواستار آتش بس شدند.

العالم - نظرکده

مقامات فلسطینی معتقدند که دستاوردهای مقاومت فلسطین در غزه، رژیم صهیونیستی را شوکه کرده است؛ این رژیم انتظار چنین قدرتی را نداشت و هرگز فکر نمی کرد که مردم در سراسر فلسطین از کرانه باختری تا غزه و قدس و اراضی 48، اینگونه با مقاومت فلسطین الام همبستگی کنند.

آنها بر این عقیده اند که حمایت مردم از مقاومت مشت محکمی به صورت رژیم صهیونیستی و نتانیاهو – که خود درگیر بحران های داخلی بزرگی در سطح تشکیل کابینه است – وارد کند.

آنها معتقدند که واکنش های مقاومت، ضربه دوباره ای به نتانیاهو و رژیم صهیونیستی وارد کرده است و او اکنون در جستجوی یک پیروزی خیالی در مقابل مقاومت فلسطین در حال تکاپوست و برای آتش آبس، دست به دامان تعدادی از کشورهای اروپایی شده است چون دیگر تحمل ضربات مقاومت و خسارت های ناشی از آن را ندارد.

برخی مقامات دیگر هم گفته اند که همه رسانه های رژیم صهیونیستی از راست افراطی گرفته تا چپ افراطی، همگی خواستار آتش بس یک جانبه شده اند.

آنها خاطرنشان کرده اند که مخالفان نتانیاهو اعتراف کرده اند که اعلام آتش بس یک جانبه از سوی کابینه این رژیم آنهم پس از ده روز حمله به غزه، شکست فجیع و ضربه ای کاری به پیکر این رژیم وارد کرده است. این شکست تأثیر منفی بر موقعیت و شهرت ارتش این رژیم برجای گذاشته و ضربه ای استراتژیک بر جایگاه این رژیم وارد خواهد آورد. مخالفان نتانیاهو گفته اند که این اتفاق نباید بیفتد و جنگ باید ادامه پیدا کند.

آنها گفته اند که اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی با توجه به اعتراضات گسترده و تلاش های اخیر ناظران برای توقف تجاوز به غزه، صرفا یک تاکتیک تبلیغاتی و تلاشی برای تأمین خوراک برای رسانه های داخلی است و هدف خاصی را دنبال نمی کند. رسانه ها و مقامات عالی رتبه در شورای عالی امنیت این رژیم بارها سخنگوی ارتش آن و نتایناهو و نهاد نظامی آن را رسوا کرده و دروغ های آنها را بر ملا کرده اند. به طوری که همه ادامه حمله به غزه به مدت ده روز را نقشه نتانیاهو برای تأمین اهداف سیاسی و می دانند و می گویند که او بر اساس محاسبات داخلی خود، ارتش این رژیم را به این ورطه کشانده است.

در مقابل، کارشناسان معتقدند که مقاومت فلسطین تحولی کیفی و قابل ملاحظه را در روند مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. این مقاومت، تربیت شده حزب الله است و لذا از تجربیات مقاومت لبنان استفاده می کند کما اینکه به همت حزب الله، موشک های کورنیت سوریه به دست مقاومت فلسطین رسید. کارشناسان به اتفاق معتقدند که همه رهبران مقاومت فلسطین از حماس شاخه نظامی آن گرفته تا گردان ابو علی مصطفی و جهاد اسلامی به حمایت محور لبنان، سوریه و ایران از مقاومت فلسطین اذعان دارند.

کارشناسان می گویند درست است که موشک های کورنیت با موشک های کروز و جنگنده های اف 16 اسرائیلی و زرادخانه نظامی نتانیاهو – که بزرگترین زرادخانه در خاورمیانه است – قابل مقایسه نیست اما تونسته است موازنه وحشت را برقرار کرده و تل آویو را هدف قرار داده و فرودگاه بین المللی بن گوریون را تعطیل کند و 7 میلیون یهودی را مجبور کرده برای حفظ جان خود به پناهگاه بروند.

کما اینکه درست است که موشک های مقاومت به اندازه موشک های اسرائیلی قدرت تخریب ندارند اما این رژیم را به وحشت انداخته اند. و همانطور که می دانیم شهرک نشینان این رژیم اغلب از کشورهای دیگری مثل فرانسه و ایتالیا و سوییس و آمریکا و انگلیس به طمع پول راهی فلسطین اشغالی شده اند و حاضر نیستند به خاطر این رژیم قطره ای خون بدهند. بنابراین نتانیاهو چاره دیگری جز آتش بس و پذیرش ضمنی شکست ندارد. وی ممکن است بعدا بگوید اهداف نظامی را در غزه منهدم کرده است در حالی که چیزی که در غزه خراب شده است کارخانه پلاستیک بوده است.

کارشناسان سکوت کامل محافل و کشورهای عربی را در قبال حماسه غزه محکوم کرده اند. همین ها قبلا در زمان حمله بین المللی به سوریه به صدا درآمده و کنفرانس دوستان سوریه برگزار می کردند. اکنون باید از آنها پرسید :"حال که غزه در آتش می سوزد چرا از کنفرانس کمک به غزه خبری نیست همانطور که به مخالفان سوریه کمک می کردید؟"

پربیننده ترین خبرها