اردوغان: دنیا باید بپذیرد اسرائیل یک رژیم تروریستی است

اردوغان: دنیا باید بپذیرد اسرائیل یک رژیم تروریستی است
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 14:50

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۷، گفت جهانیان باید تروریستی بودن این رژیم را به رسمیت بشناسند.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) بار دیگر بر تروریستی بودن رژیم صیونیستی تاکید کرد.

اردوغان طی سخنرانی در مراسمی در استانبول گفت: «تا زمانی که جهانیان، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دولت تروریستی به‌رسمیت نشناسد، ساکت نمی‌نشینیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی همچنین افزود: «ما به جهان خواهیم گفت که اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر و تروریستی، چگونه از سال ۱۹۴۷ فقط به اندازه یک مُشت دست زمین برای فلسطینی‌ها باقی گذاشت».

رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به جوانان این کشور گفت: «شما باید این رژیم تروریستی را خوب بشناسید. رژیم تروریستی که جهان و بشریت از آن حرف می‌زند، همین اسرائیل است».

در درگیری‌های یازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی - بعد از یازده روز موشک‌باران شدن توسط مقاومت فلسطین - شامگاه گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

امروز همچنین «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با استقبال از توقف درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، خواستار رفع علت‌های این مناقشات شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها