پس از شکست تل‌آویو/

مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی:‌ زمان رفتن نتانیاهو فرا رسیده

مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی:‌ زمان رفتن نتانیاهو فرا رسیده
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 14:30

مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ساکنان فلسطین اشغالی در درگیری‌های اخیر دستاوردی نداشته‌اند، تصریح کرد که اکنون زمان رفتن نخست‌وزیر این رژیم فرا رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «یش عتید»، امروز (جمعه) و پس از موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونستی با آتش‌بس، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به باد انتقاد گرفت.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» با ترجمه بخشی از توئیت به لاپید به نقل از او نوشت: «شهرک‌نشینان -به‌ویژه ساکنان [شهرک‌های] اطراف غزه- در معرض موشک‌باران شدید قرار گرفتند و در مقابل، دستاورد یا تغییری عایدشان نشد».

مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی ادامه داد: «ناکامی‌های نتانیاهو از "مرون" (اشاره به حادثه هلاکت صهیونیست‌ها در کوه مرون) به غزه و از [مسجد] الاقصی به لد (اشاره به تظاهرات فلسطینیان در شهر لد) رسیده است. زمان رفتن او فرا رسیده است».

این انتقادات در حالی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شده است که پس شکست تل‌آویو در جنگ با گروه‌های فلسطینی، پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داد که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا»‌ و همچنین «ایتامار بن غفیر» رئیس گروه تندروی «عوتسما یهودیت»‌ در سرزمین‌های اشغالی نیز به شدت از نتانیاهو انتقاد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، لیبرمن گفته است، آتش‌بس «شکستی دیگر برای نتانیاهو» است، وی ادامه داد: «حماس در وضعیتی قرار دارد که می‌تواند اسرائیل را به علت مماشات کابینه سابق با این جنبش، اسرائیل را تهدید کند. آتش‌بس می‌تواند این را تقویت کند».

ایتمار بن غفیر نیز در این خصوص گفت:‌ «پس از توافق آتش‌بس نمی‌توان از نتانیاهو حمایت کرد. ساکنان جنوب قوی و با اراده هستند؛ اما کابینه اسرائیل متأسفانه این‌گونه نیست.. از کابینه اسرائیل خجالت می‌کشم و بر این باورم که آتش‌بس [به مثابه] پرت کردن آب دهان به صورت ساکنان جنوب است».

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد امروز (جمعه) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

شامگاه روز گذشته،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها