واکنش روسیه به برقراری آتش بس در فلسطین

واکنش روسیه به برقراری آتش بس در فلسطین
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 16:34

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ضمن استقبال از برقراری آتش‌بس در منطقه درگیری‌های فلسطین و اسرائیل و فعالیت دیپلماتیک جدی مقامات مسکو در این زمینه، بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از تکرار خشونت‌ها تأکید کرد.

العالم - اروپا

"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که این کشور از برقراری آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در مناقشه فلسطین و اسرائیل استقبال می‌کند.

زاخارووا گفت: «مقامات مسکو با احساس رضایت عمیق تأیید می‌کنند که طبق اخبار رسیده از منطقه، از ساعت 2 بامداد صبح امروز، آتش‌بس در نوار غزه که منطقه درگیری‌های مسلحانه بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی بود، برقرار شده است. از همان زمان آغاز این بحران، دستگاه دیپلماسی روسیه فعالیت باانرژی را به منظور توقف هرچه سریع‌تر درگیری‌های نظامی آغاز کرد و در این رابطه تماس‌های فشرده‌ای را با مقامات فلسطینی و اسرائیلی و همچنین نقش‌ آفرینان در منطقه و جهان، از جمله در بالاترین سطح داشت و ازجمله سرگئی لاوروف با شرکای منطقه‌ای در تماس مرتب بود.»

این دیپلمات یادآور شد که در نتیجه تلاش‌های انجام شده این موفقیت حاصل شد که درگیری‌های خونین به پایان برسد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال به نقش میانجی‌گری رهبران مصر و همچنین سهم مهم نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در توقف درگیری‌های اخیر اشاره کرده و گفت: «در شرایط کنونی برقراری آتش‌بس بین طرفین درگیری، بسیار مهم است، ولی تنها اقدام کافی نیست و ضرورت دارد که تلاش‌های جامعه جهانی برای ازسر گیری مذاکرات بین طرفین، به منظور جلوگیری از ادامه خشونتها ادامه پیدا کند. و در این رابطه طرف روسی آمادگی دارد تا همچنان کمک‌های لازم در این زمینه را ارائه دهد.»

پربیننده ترین خبرها