"آزادی بیان" به سبک رسانه‌های غربی!

شنبه 1 خرداد 1400 - 14:15

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" آمریکا خبرنگار خود، "امیلی ویلدر" را به دلیل انتقادش از حمایت جانبدارانه برخی رسانه‌ها از رژیم صهیونیستی و نحوه پوشش‌دهی جنایات این رژیم علیه فلسطینیان در محله "شیخ جراح" در قدس، اخراج کرده و از دیگر خبرنگارانش خواسته است تعامل‌شان را با ویلدر قطع کنند.

العالم - کشکول

به رغم اهمیت این خبر، ولی بسیاری به آن تعمدانه و به دلیل سرپوش گذاشتن به این رسوایی در یک رسانه آمریکایی، بی‌توجهی می‌‌کنند در واقع، این رسوایی، ماهیت دروغین "آزادی بیان" در غرب و آمریکا را به‌ویژه در نحوه تعامل‎شان با قضیه فلسطین و مسائل جهان عرب و اسلام برملا می‌سازد.

موضوع قابل توجه این است که این خبرنگار یهودی‌تبار آمریکایی پس از اخراجش در گفت‌وگو با روزنامه "واشنگتن‌پست" گفته است، نمی‌داند کدام یک از پیام‌هایش در رسانه‌های اجتماعی "اصول" آسوشیتدپرس را نقض کرده ولی به نظر می‌رسد دلیل این اخراج توئیت‌هایی است که در آن‌ها از مردم فلسطین طرفداری و با اقدامات اسرائیل مخالفت شده است.

قدر مسلم آن است که "اصولی" که ویلدر آنها را نقض کرده، "اصولی" مقدس در رسانه‌های غربی است و زیر پا گذاشتن آنها جنایتی نابخشودنی تلقی می‌شود، و در راس این اصول، تحریف و جعل واقعیت‌های مربوط به قضیه فلسطین و توصیف کردن فلسطینیان به عنوان گروه‌های تروریستی قرار دارد؛ فلسطینیانی که تنها هدف‌شان "آزار دادن یهودیان صلح‌جویی است که می‌خواهند در سرزمین آباء و اجدادشان در آرامش و صلح زندگی کنند"!!.

ویلدر می‌توانست به رئیس‌جمهور آمریکا توهین و یا به شورش و جدایی‌طلبی در ایالت‌های آمریکا دعوت کند و همچنین می‌توانست به پیامبر و کتب مقدس بی‌احترامی کند ولی این موارد از "اصول" روزنامه‌نگاری در غرب تلقی نمی‌شود و یا مقدس و خطوط قرمز نیستند. تنها و مهم‌ترین اصل مقدس، اسرائیل و "هولوکاست" و نیز "حق اسرائیل در دفاع از خود" هستند و اگر کسی جرات عبور از این خطوط قرمز را داشته باشد بازداشت می‌شود و یا تحت تعقیب قرار می‌گیرد و بیست و چهار ساعته در معرض انتقادهای تندی قرار می‌گیرد و از هرگونه جایگاه علمی و سیاسی و شغلی دور خواهد شد که نمونه بارز آن، سرنوشت "روژه گارودی" فیلسوف مطرح فرانسوی است.

اخیرا اینکه از مغبون‌شدگان به رسانه‌ها و مطبوعات "آزاد" در آمریکا و غرب و نیز شیفتگان فرهنگ غربی می‌خواهیم اندکی درباره ماجرای خبرنگار ویلدر تامل کنند و متوجه بشوند که در غرب، اهانت به دین اسلام و نبی اکرم و قرآن مجید و نیز فرهنگ و تمدن اسلام و مسائل جهان اسلام و به‌ویژه قضیه فلسطین جزو "آزادی بیان" محسوب می‌شود و هیچ خط قرمزی برای آنها تعریف نشده است.

پربیننده ترین خبرها