انتخابات سوریه؛

"دوما" پس از رهایی از چنگال تروریست‌ها، در انتظار چشیدن طمع دموکراسی

شنبه 1 خرداد 1400 - 22:56

پس از استقبال گسترده سوری های مقیم خارج از کشور از انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه گذشته، مردم سوریه در داخل کشور همچنان در انتظار مشارکت در این انتخابات هستند. در مناطقی که پیش از این مقر گروههای مسلح تروریست بوده اند، آماده سازی ها برای انتخابات بسیار چشم گیر و قابل توجه بوده است.

العالم ـ سوریه

از مهمترین این مناطق شهر دوما است که مقر گرو تروریستی جیش الاسلام در سال 2012 بوده است.

جیش الاسلام به سرکردگی زهران علوش که در سال 2015 کشته شد، یک تفکر تروریستی تکفیری در دستورکار قرار داده بود و در کنار جبهه النصره دست به عملیات نظامی علیه ارتش سوریه می زد.

این گروه تروریستی شهر دوما را تحت سیطره خود درآورده بود. در حالی که شهر دوما در طول تاریخ به مبارزه با اشغالگر عثمانی و سپس فرانسوی ها مشهور بوده است.

اهالی این شهر از انقلابیون فلسیطن حمایت می کردند. گروه ترویستی جیش الاسلام برخی از اهالی این شهر را بازداشت کرد و شماری دیگر را اعدام کرد و برای ایجاد رعب و وحشت اسرا را در داخل قفس قرار می داد.

تمام اقدامات این تروریستها با حمایت مالی عربستان بود که از جیش الاسلام و "احرار الشام" در الغوطه الشرقیه حمایت می کرد.

عناصر مسلح در سال 2018 از دوما خارج شدند، پس از آنکه با حل و فصل اوضاعشان مخالفت کردند آنها عازم ادلب شدند؛ جایی که جبهه النصره امروز تحت سیطره خود درآورده است.

پس از آن زندگی بار دیگر به دوما بازگشت، خدمات رسانی از سر گرفته شد و خیابانهای ویران بازسازی گشت.

امروز شاهد هستیم که مردم شهر دوما سروده های ملی میهنی سر می دهند و برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در 26 ماه جاری آماده می شوند؛ تصویری که دشمنان سوریه و محور مقاومت تلاش بسیار کردند تا از وقوع آن جلوگیری کنند.

مشارکت مردم دوما در انتخابات و باور آنها به اینکه این مشارکت آینده کشورشان را تعیین خواهد کرد، و نقشه های شوم دشمنان خواه از طریق تروریسم تسلیحاتی و یا اقتصادی را نقش بر آب خواهد کرد، در واقع جایی برای شک و تردید باقی نمی گذارد که مردم سوریه باید متحد باشند و گامی به جلو بردارند و به دیدگاه های همدیگر احترام بگذارند تا به سمت سازندگی کشور پیش بروند.

پربیننده ترین خبرها