حضور سخنگوی ارتش یمن در مرکز سعودی؛ پیامی آشکار به متجاوزان

حضور سخنگوی ارتش یمن در مرکز سعودی؛ پیامی آشکار به متجاوزان
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 22:44

ائتلاف متجاوز سعودی با غافلگیری سنگین و حمله شدیدی روبرو شد زیرا آنها که طی چند روز ابتدایی تجاوز وعده فتح یمن را داده بود اکنون زمین و آسمانش در تیر رس ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار گرفته است.

العالم - درگوشی

یحیی سریع؛ سخنگوی نیروهای مسلح یمن در هفتمین سال حمله به یمن وعده اش محقق شد و نیروهای یمنی به نظام سعودی که هنوز به تجاوز و محاصره ظالمانه خود ادامه می دهد حملات سنگین بی سابقه ای وارد کردند.

یحیی سریع اکنون پس از حملات هوایی پهپادها و هدف قرار دادن مناطق نظامی و حیاتی در مرکز عربستان از جمله آرامکو و فرودگاه بین المللی ابها و فرودگاه نجران و پایگاه هوایی خالد در خمیش مشیط در جنوب عربستان از مرزداران ارتش و کمیته های مردمی در خطوط جلویی تماس در عمق خاک عربستان در جبهه جیزان در 4 شوال و به مناسبت عید سعید فطر بازدید می کند.

این مساله بیانگر تحول جدیدی درباره میزات قدرت و آمادگی ارتش یمن است زیرا سرتیپ سریع در امنیت کامل این بازدید را داشته که به معنای تسلط کامل نیروهای یمنی و ضعف اطلاعات نظامی عربستان است تا با این بازدید غافلگیر شوند که اگر فرض کنیم از آن اطلاع داشت این دلیلی بر ناتوانی در حمله است زیرا می داند این اقدام احمقانه بهای سنگینی به دنبال خواهد داشت .

واقعیت این است که سرتیپ یحیی سریع بازدید خود را از طریق ویدئویی در شبکه های اجتماعی اعلام و توضیح داد:" از عمق خاک عربستان و هنگام بازدید عیدانه از مبارزان ارتش و کمیته های مردمی در جبهه جیزان ... سلام فرمانده انقلاب و رئیس شورای سیاسی و وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش و درود و سلام مردم شکیبا و مجاهد یمن را نیز ابلاغ کردیم .

وی تاکید کرد : امسال به لطف خدا و پایداری مبارزان یمنی سال پیروزی در جبهه های داخلی و مرزی است.

این بازدید و حمله به مرکز سعودی بیانگر قدرت و صلابت ارتش یمن و کمیته های مردمی مومن به مساله‌شان علیرغم ادامه محاصره ظالمانه و حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان و عدم بازخواست جنایت‌ها و تحریم هیات ها و شخصیت های یمنی است که نتوانسته اراده آنان را سست کند که در راستای دفاع شرعی و واکنش به شدت یافتن تجاوز و محاصره بی وقفه است که یمن نیز بارها تکرار کرده و اخیرا نیز محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز به متجاوزان سعودی وعده داده که در صورت ادامه تجاوز و محاصره یمن مناطقی را هدف قرار خواهد داد که هرگز تصورش را نمی کند.

حمله به عمق سعودی ثابت کرده که بهترین راه در مقابل ابزار الات جنگی سعودی اماراتی مورد حمایت امریکا و غرب است که یمنی ها را در انظار عمومی سازمان ملل و محافل بین المللی می کشد و هیچ جنبده ای نیز اعتراض نمی کند.

بنابراین ادامه اقدام عربستان در نادیده گرفتن واقعیت میدان و پیروزی های ارتش یمن به صلاحش نیست زیرا امروز از حفاظت از آسمان و مرزهای خود علیرغم دادن میلیون ها دلار به غرب برای خریدن سلاح های مجهز ناتوان است و ناکامی خود را در برابر قدرت ارتش یمن نشان داده است.

بنابراین ولی عهد سعودی نیز باید بداند توان پایداری ندارد و باید به محاصره و جنگ یمنی ها پایان دهد یا خود را برای تلفات شدیدی آماده کند زیرا ارتش یمن و کمیته های مردمی بر سر حقوق قانونی خود و سرزمینش جهت راضی کردن متجاوز غاصب چانه زنی نخواهد کرد و عبدالملک الحوثی فرمانده جنبش انصارالله در اغاز سال هفتم تجاوز گفت امادگی برای صلح اما بدون ضایع شدن حقوق ملت یمن وجود دارد

پربیننده ترین خبرها