ضربه کشنده غزه به عربستان؛ طرحتان را ناکام گذاشتیم!

ضربه کشنده غزه به عربستان؛ طرحتان را ناکام گذاشتیم!
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 17:39

رسانه های عربستان سعودی از ابتدای حمله خشونت آمیز اشغالگران به اهالی بیت المقدس تا حملات وحشیانه به نوار غزه با انتشار خبرهای دروغ و مسموم و تبلیغات مخالف به منظور برانگیختن فلسطینی ها علیه خود در سایه جانبداری آشکار و فضاحت بار از رژیم صهیونیستی برای خدمت به طرح بزرگش در فلسطین، در صدد مخدوش کردن چهره مقاومت فلسطین بودند.

العالمداغ‌های مجازی

کارشناسان مسائل منطقه معتقدند همکاری رسانه های سعودی با متجاوزان اسرائیلی علیه فلسطینیهای قدس و غزه، پس از اعلام توافق عادی سازی دولت امارات و رژیم صهیونیستی آغاز شد که برای طرحی بزرگ یعنی حذف کامل مساله فلسطین برنامه ریزی می کرد که مستلزم لغو غزه و پایبندی کامل به محور قدس است از اینرو عربستان به سرعت در این راستا حرکت کرد اما مساله غافلگیر کننده این بود که غزه ای که حدود 12 روز در معرض بمباران موشکی و تخریب کامل قرار گرفته بود رژیم صهیونیستی نتوانست منطقه ای اصلی از آن را هدف قرار دهد.

بلکه برعکس غزه توانست مساله فلسطین را احیا کند و نوار غزه نیز توانست مقاومت کند و مرزی برای حملات سعودی برای نابودی کامل مساله فلسطین قائل شود تا سعودی ها بفهمند ایران یکی از کشورهای اصلی برای انواع کمک رسانی به غزه است .

کارشناسان معتقدند این حمله به عربستان تقریبا حمله ای کشنده بود زیرا بازسازی مساله فلسطین به قدری قوی بود که سعودی ها نتوانستند آسیب زیادی به آن بزنند اما در مقابل با تحریک گروههای لبنان، سوریه و مصر درگیری مذهبی و حمله علیه مقاومت به راه انداختند با دانستن این نکته که همه فلسطینی ها مواضع مخالف ایران را علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از گروههای مقاومت و ملت فلسطین را تایید کردند و زیرا سر نیزه مقاومت علیه طرح صهیونیستی امریکایی در منطقه است.

برخی گروههای مقاومت نیز تاکید کردند رسانه ها و نظام سعودی پیش از حمله و پس از درگیری شمشیر قدس به رنج های فلسطینیان و حملات بی وقفه اشغالگران توجهی نداشتند.

رسانه های سعودی فلسطین را به عنوان متجاوز به صهیونیست ها معرفی میکند گویی که صهیونیست ها صاحب این سرزمین هستند و فلسطین جنایتکار بوده و دارای زرادخانه است و کودکان و زنان را می کشد اما این پی گیریهای و خوانش های نقش عربستان عجیب و جدید نیست اما رسیدن به این حد رسوایی و جنایتکاری در حق امت عربی و اسلامی و مساله فلسطین مساله امت و نادیده گرفتن این جانفشانی ها و پایداری و جانبداری از دشمن امت عربی و اسلامی و ادامه توصیف محور مقاومت به تروریسم و ادامه بازداشت ها و اعدام ها عجیب است.

حتی رسانه های سعودی در پرونده امداد رسانی فلسطین مستقیما به عدم همکاری در آن و حتی همدردی انسانی در مساله امدادرسانی فوق‌العاده به نوار غزه در سایه این تجاوزها که کودکان و زنان را هدف قرار داده تشویق می کردند.

کارشناسان تاکید کردند این مسائل پیش از حملات و در حین حملات برای ما آشناست به نظر می رسد این موضع ثابت نظام سعودی و همه ابزارهایش است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها