نماینده پارلمانی تونس: پارلمان‌های اسلامی باید از حق ملت فلسطین دفاع کنند

نماینده پارلمانی تونس: پارلمان‌های اسلامی باید از حق ملت فلسطین دفاع کنند
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 19:25

نماینده پارلمانی تونس تاکید کرد: امت اسلامی باید در دفاع از حق ملت فلسطین در کنار هم ایستاده و جهت تشکیل دولت فلسطین با پایتخت قدس تلاش کند.

العالم - تونس

نماینده پارلمانی تونس در نشست فوق العاده اتحادیه مجالس اسلامی در خصوص فلسطین، بیان کرد: ما بر همبستگی مطلق خود با فلسطینی ها تاکید داریم و در کنار آن ها برای مبارزه با اشغالگران وحشی ایستاده ایم. از خداوند ارزوی پیروزی برای فلسطینی ها داریم که با ان ها خون مشترک داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: تونس همواره در جهت آزادی مردم فلسطین با تمام وجود تلاش کرده است. رژیم صهیونیستی جنایات متعددی علیه فلسطینی ها مظلوم انجام داده و تعداد زیادی از مردم فلسطین را به شهادت رسانده که با تمام قطعنامه ها و معاهدات بین المللی در تضاد است. نیاز است که جلوی این اقدامات ایستاد.

نماینده پارلمانی تونس تصریح کرد: در این مرحله از عمر امت اسلامی باید در دفاع از حق ملت فلسطین بایستیم و جهت تشکیل دولت فلسطین با پایتخت قدس تلاش کنیم. تمام پارلمان های کشور اسلامی باید از حق ملت فلسطین دفاع کنند. ما خواستار تشکیل صندوق اسلامی برای بازسازی غزه و دفاع از قدس هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: پارلمان ها باید به دنبال پیگرد قانونی رژیم غاصب اسرائیل باشند و از مکانیزم حقوق بین الملل برای محاکمه بین المللی اسرائیل بهره بگیرند. ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا هیات ها دیپلماتیک را به قدس شریف بفرستیم. باید با تمام امکانات از مقاومت فلسطین حمایت کنیم. حقیقت جنایات رژیم صهیونیستی را باید برای ملت های دنیا آشکار ساخت. حق مردم فلسطین زندگی آزادانه در سرزمین های خود بوده و حق دارند دولت مستقلی با پایتخت قدس داشته باشند و این حق قابل چانه زنی نیست.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها