بشار الجعفری: شهید سلیمانی با رزمندگان فلسطین در غزه دیدار کرد/ برگزاری انتخابات پیام به دشمنان سوریه است

بشار الجعفری: شهید سلیمانی با رزمندگان فلسطین در غزه دیدار کرد/ برگزاری انتخابات پیام به دشمنان سوریه است
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 20:01

معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن تاکید بر حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از آرمان و ملت فلسطین گفت که شهید سلیمانی به نوار غزه رفته و با رزمندگان فلسطینی دیدار کرده بود.

العالم - فلسطین اشغالی

این مقام سوری ابتدا به بحران این کشور در سال 2011 پرداخته و گفت: جنگ علیه سوریه جهانی نبود و بسیاری از کشورها و ملت‌ها در جهان همراه ما بودند.

وی در ادامه به روابط منسجم جمهوری اسلامی ایران با سوریه اشاره کرده و گفت: روابط سوریه و ایران روابط فوق استراتژیک است که ژئوپولتیک منطقه را تغییر داده و این نشان می‌دهد که دیدگاه مقامات دو کشور درباره پرونده‌های منطقه با یکدیگر تطابق دارد.

بشار الجعفری درباره نقش واشنگتن افزود: آمریکان و متحدان اروپایی آن همچنان به ایجاد مواضع بی ثبات در دموکراسی انتخاباتی با هدف ایجاد تشویش و برهم زدن روند انتخابات و در نهایت جلوگیری از برگزاری آن ادامه می دهند؛ اما این امر هیچ تاثیری بر تصمیم دولت سوریه در برگزاری این انتخابات طبق تاریخی که مشخص شده و مهلت قانون اساسی ندارد؛ همانطور که ملت سوریه هرگز از مشارکت در این انتخابات که وظیفه و حق آنهاست عقب نشینی نخواهند کرد.

الجعفری در ادامه گفت: انتخابات ریاست جمهوری یک موضوع حاکمیتی برای سوریه بوده و هیچ کشور دیگری حق مداخله در آن ندارد و برگزاری این انتخابات در زمان مقرر خود پیامی برای دشمنان سوریه است مبنی بر اینکه این کشور هرگز در برابر فشار و باج‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه همچنین درباره فلسطین اظهار داشت: سوریه مسئله فلسطین را مسئله اصلی خود می‌داند و هرگز فلسطین را رها نکرده و آماده ارائه کلیه حمایت های لازم از آرمان فلسطین و مردم آن است.

وی تاکید کرد: آنچه که در سراسر سرزمین فلسطین از جمله اراضی اشغالی 1948 اتفاق می افتد، نشان می‌دهد که ملت فلسطین زنده است و هیچ نیرویی نمی‌تواند آن‌ها را از حقوق تاریخی خود در وطنشان محروم کند.

بشار الجعفری تاکید کرد: انتفاضه فلسطین، نفاق و دورویی غرب و به ویژه ایالات متحده را که ادعای احترام به حقوق بشر بین المللی دارد در حالی که همچنان به حمایت از اشغالگری اسرائیل ادامه می‌دهد و بر جنایت های آن در حق فلسطینیان در شورای امنیت سرپوش می‌گذارد، آشکار کرد.

وی همچنین در ادامه این مصاحبه به نقش سردار شهید «قاسم سلیمانی» در دفاع از ملت و آرمان فلسطین اشاره و اعلام کرد که سردار شهید قاسم سلیمانی با وجود محاصره دشمن اشغالگر (علیه فلسطین ) به نوار غزه رفته بود و با رزمندگان فلسطینی دیدار داشت که این موضوع پیامی است مبنی بر اینکه فلسطین در ضمیر ملت ایران و رهبران آن حضور دارد و آنها تا پیروزی فلسطین بر دشمن صهیونیستی از مقاومت و ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها