بعد از نبرد "شمشیر قدس"؛ نگرانی و ترس بر فیسبوک حاکم شده است

بعد از نبرد
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 22:57

به درخواست آزادگان جهان پاسخ مثبت ندارد و وارد بحرانی بزرگ شده است، این حال و روز مدیریت سایت شبکه اجتماعی فیس‌بوک است که مطالب حمایت از قضیه فلسطین را در جریان جنگ اخیر مقاومت با رژیم صهیونیستی سانسور کرد.

العالم - کشکول

شبکه آمریکایی "ان‌بی‌سی" به نقل از اطلاعات فاش‌شده، از نگران فزاینده در داخل مدیریت شبکه اجتماعی فیس‌بوک در ارتباط با نظرسنجی‌های منفی درباره این شبکه سخن گفته که البته در این نظرسنجی‌ها تعامل نامناسب آن با فلسطینیان و آزادگان جهان زیر سوال رفته است.

فیس‌بوک در جریان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، تعداد زیادی از پست‌ها را که از حقوق ملت فلسطین دفاع و از رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کردند را حذف و یا سانسور کرد؛ اقدامی که جانبداری از رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌شد و فراخوان‌های زیادی برای فشار به فیس‌بوک مطرح شده از جمله دعوت برای تحریم آن.

یک برنامه‌نویس در پستی در فیس‌بوک نوشته است: کاربران از نحوه تعامل ما با این قضیه ناراضی هستند. آنها در اقدامی اعتراضی، نظرسنجی‌ها را تک ستاره کرده‌اند.

فیسبوک چنین اظهارنظرها را حذف می‌کند ولی "گوگل پلی" درخواست‌ها برای حذف اظهارنظرها را تا به این لحظه رد کرده، در حالی‌که معلوم نیست که گوگل چگونه به این درخواست جواب داده است.

مسئولان ارشد اجرایی در سایت فیسبوک در نشستی مجاری با "محمد اشتیه" نخست‌وزیر فلسطین، از او به دلیل اقدام این سایت برای حذف کردن پست‌های مرتبط با منازعه فلسطینیان با رژیم اشغالگر عذرخواهی کردند.

روزنامه انگلیسی "تایم" به نقل از "حسام زملط" رئیس هیئت فلسطینی در لندن افزود، مسئولان فلسطینی بعد از انکه فیسبوک اذعان کرد که "در الگوریتم‌های آن مشکلی اساسی وجود دارد"، جلسه را ترک کردند با این حال، فیسبوک وعده رسیدگی به این مساله را داده است.

این روزنامه افزود، تیم فیسبوک اذعا کرده این سایت برخی از کلمات رایج میان فلسطنییان از جمله "شهید" و "مقاومت" را در رده "اصطلاحات تحریک‌کننده به خشونت" درج کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها