مقام حماس: این موشک‌های مقاومت بودند که وزیر خارجه آمریکا را به منطقه کشاندند

مقام حماس: این موشک‌های مقاومت بودند که وزیر خارجه آمریکا را به منطقه کشاندند
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 11:15

همزمان با اولین سفر وزیر امور خارجه دولت جدید آمریکا به فلسطین اشغالی، نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که این موشک‌های مقاومت بودند که او را به منطقه کشاندند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«موسی ابومرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از فلسطین، شامگاه سه‌شنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره مباشر» به موضوع سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پرداخت.

وزیر امور خارجه آمریکا، روز گذشته، در اولین سفر خود به فلسطین اشغالی با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

ابومرزوق در این خصوص گفت: «حل‌وفصل سیاسی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، در برنامه‌های آمریکا از اولویت برخوردار نیست و آنچه آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور را به منطقه آورده، موشک‌های مقاومت است که تل‌آویو را هدف قرار دادند».

نایب رئیس حماس در خارج از فلسطین اضافه کرد که هدف‌ دولت آمریکا از این سفر تلاش برای دگرگون کردن صحنه پیروزی‌های مقاومت و احیای حل‌و‌‌فصل سیاسی است؛ حل‌و‌فصلی که چند سال پیش مرده است.

وی ادامه داد، موشک‌های مقاومت معادله‌های بسیاری را دگرگون کرد. «ملت فلسطین از وضعیت موجود خسته شدند و به این نتیجه رسیدند که هیچ چیزی بدون مقاومت و انتفاضه فراگیر تغییر نخواهد کرد».

موسی ابومرزوق همچنین تأکید کرد:‌ «آمریکا خود بخشی از مشکلات است. ملت فلسطین با تسلیحات آمریکایی کشته می‌شوند و ویرانی که در غزه رخ داد با جنگنده‌ها و موشک‌های آمریکایی انجام شد». آمریکا تنها در راستای منافع اسرائیل در خاورمیانه عمل می‌کند.

ابومرزوق اظهار داشت: «واشنگتن حماس را از دهه نود قرن گذشته تحت تعقیب دارد و در تلاش برای ممانعت از اقدامات دیپلماتیک و مالی آن است. آمریکا باید وضعیت موجود و تسلط مقاومت را به رسمیت بشناسد». او همچنین از دولت جدید آمریکا خواست که «اگر مشتاق به منافع ملت فلسطین است،‌ جلوی موشک‌هایی را بگیرد که کودکان و زنان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد».

نایب رئیس حماس در خارج از فلسطین در ادامه اظهاراتش با ابراز تعجب از این موضوع که آمریکا از ۲۷ سال گذشته تاکنون تنها میانجی سیاسی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و تل‌آویو است آن هم در حالی که هیچ دستاوردی جز انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل نداشته، به خطاب به «محمود عباس»‌ رئیس تشکیلات خودگردان گفت: «به رئیس‌ [تشکیلات خودگردان] عباس می‌گویم که شما از این حل‌و‌فصل سیاسی طی این دهه‌ها چه برداشت کردید؟! مردم فلسطین از این زیربار رفتن‌ها به ستوه آمده‌اند و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تنها زمانی به تو زنگ زد که تل‌آویو زیر باران موشک‌های مقاومت رفت».

وی ادامه داد: «تصویر امروز تغییر کرده است و دشمن صهیونیستی تنها زبان جنگ را می‌فهمد که مردم فلسطین نیز از این موضوع به خوبی آگاه هستند. اسرائیل قصد خروج از کرانه باختری را ندارد از این رو هر روز ده‌ها دونوم (یکای اندازه‌گیری مساحت) را الحاق می‌کند. مردم فلسطین همچون امروز در تاریخ خود یکپارچه نایستاده بودند. ما، امروز،‌ به یک قلب یکپارچه تبدیل شده‌ایم؛ اما همه سعی دارند تشکیلات فلسطین را برای خدمت به اسرائیل و هدف قرار دادن مقاومت احیا کنند. مردم فلسطین به حماس لبیک گفتند و انتخابات را لغو کردند چراکه آن‌ها حماس را انتخاب کردند».

این عضو ارشد حماس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل اختیار تعیین کردن چگونگی ورود کمک‌ها به غزه را ندارند، گفت: «ما از هر آن کسی که سعی بر عمران نوار [غزه] دارد، استقبال می‌کنیم».

ابومرزوق در پایان اظهارات خود اشاره کرد که مصر دعوتی برای حماس ارسال کرده و قرار است هیأتی به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس این جنبش هفته آینده برای بررسی مسئله بازسای غزه به قاهره سفر خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها