جنگ بعدی، پایان رژیم صهیونیستی را رقم می‌زند

جنگ بعدی، پایان رژیم صهیونیستی را رقم می‌زند
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 18:48

ناظران سیاسی معتقدند که تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه نابودی این رژیم را نزدیک‌تر کرده است.

العالم- نظرکده

ناطران سیاسی معتقدند، پیروزی بزرگ و تاریخی مقاومت در سال 2000 پیروزی چشمگیر بود به نحوی که این رژیم اشغالگر به صورت ذلیلانه و محقرانه و بدون هیچ‌گونه مذاکره و قید و شرطی از لبنان عقب‌نشینی کرد. برای نخستین بار بود که دشمن صهیونیست از خاک یک کشور عربی عقب‌نشینی کرد.

ناظران سیاسی افزودند، در سال 2000 میخی بر تابوت رژیم صهیونیستی کوبیده شد و پیروزی امروز نوار غزه این میخ را محکم‌تر کرد و نشان داد که پایان این رژیم نزدیک‌تر شده است.

کارشناسان سیاسی تأکید می‌کنند، رهبران سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل در جریان نبرد "شمشیر قدس" اذعان کرده‌اند که اسرائیل این جنگ را باخت و بررسی می‌کند که سرنوشت جنگ احتمالی بعدی چگونه خواهد بود.

می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که جنگ احتمالی بعدی پایان صهیونیست‌ها را رقم خواهد زد؛ زیرا رژیم تل‌آویو ثابت کرده که رژیمی نیست که در برابر اراده جنگ دوام ندارد.

از سوی دیگر، رهبران مقاومت در نوار غزه می‌گویند، زمانی‌که تماس‌ها برای آتش‌بس و پایان درگیری‌ها انجام می‌شد گروه‌های مقاومت دست برتر را داشتند و رژیم اسرائیل بحران‌زده و تحت فشار بود و بایدن و دیگر میانجیگرها برای خارج کردن این رژیم از بحران واقعی‌اش تلاش می‌کردند.

این رهبران فلسطینی تأکید می‌کنند، تجاوز به نوار غزه ثابت کرد که دستان مقاومت همچنان روی ماشه است و اگر رژیم اسرائیل دوباره دست به تجاوز بزند مقاومت با قدرت بیشتری به آن پاسخ خواهد داد.

کارشناسان سیاسی بر این باورند که دبیرکل حزب‌الله لبنان شرایط و اسباب مشارکت دیگر طرف‌های مقاومت در نبرد سرنوشت‌ساز علیه رژیم صهیونیستی را مشخص کردند.

آنها تصریح کردند که "سید حسن نصرالله" خط قرمزی برای رژیم صهیونیستی تعریف کرده و باید این رژیم از هرگونه تعدی به فلسطینیان و قدس دست بردارد.

این کارشناسان خاطرنشان کردند، این موضع سیدحسن نصرالله مهر پایان را به تمام طرح‌های ترامپ زد طرح‌هایی که قدس را پایتخت اسرائیل می‌کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها