حضور گسترده مردم در انتخابات سوریه از چه واقعیتی پرده برداشت؟

حضور گسترده مردم در انتخابات سوریه از چه واقعیتی پرده برداشت؟
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 21:04

کارشناس مسائل راهبردی سوریهپ، انتخابات ریاست جمهوری این کشور را یکی از نشانه های پیروزی دانست و گفت با وجود اینکه پیروزی به شکل کامل، نهائی نشده است اما موازنه قوا در سوریه تغییر کرده است.

العالم - سوریه

اسامه دنوره در حاشیه پوشش خاص انتخابات ریاست جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: شهروندان سوری هوشیاری خود را به دست آورده اند و جوامع عربی هم نسبت به طرح های امریکا در منطقه و ائتلاف ناپاک میان غرب و گروه های تروریستی وهابی و اخوانی و دولت هایی که از آنان حمایت می کنند، هوشیار شده اند.

وی تاکید کرد هدف از این ائتلاف همانگونه که برای افکار عمومی در کشورهای عربی مشخص شده است، ایجاد بی ثباتی و ناآرامی به نفع آمریکاست و طرحی جز ویرانی و تلاش برای تخریب انچه وجود دارد، وجود ندارد.

دنوره تصریح کرد: مردم سوریه با مشارکت گسترده خود در انتخابات ثابت کرد که قیمومیت هیچ کسی را نخواهد پذیرفت و مناطقی که گفته می شود تحت سلطه معارضان و گروه های مسلح است و درکنترل دولت سوریه نیست، شاید برای اولین بار در تاریخ سوریه، حضور گسترده در پای صندوق های رای داشته اند و این مشارکت گسترده نشان دهنده باور آنان به دولت سوریه و انتخابات ریاست جمهوری قانونی دراین کشور است.

رای گیری در اغلب استان های سوریه برای انتخاب یک رئیس جمهور از میان سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد.

حضور و مشارکت مردم از ساعات اولیه صبح در انتخابات گسترده بوده و جمعیت زیادی از قبل از شروع انتخابات درمقابل مراکز رای گیری حضور یافته اند.

پربیننده ترین خبرها