ایران: عجله‌ای برای توافق بد در خصوص برجام نداریم

ایران: عجله‌ای برای توافق بد در خصوص برجام نداریم
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 - 00:41

یک مقام ارشد ایران تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران هیچ عجله‌ای برای رسیدن به توافق بد در خصوص برجام ندارد.

العالم-ايران

یک مقام ایرانی در گفت‌وگو با «نیوزویک» گفته تهران آماده رسیدن به توافقی است که آمریکا در آن به تعهداتش عمل کند اما عجله‌ای برای حصول توافق بد ندارد.

«شاهرخ ناظمی»، رئیس دفتر مطبوعاتی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به نیوزویک گفت: «می‌خواهیم در خصوص گام‌های مورد نیاز از سوی آمریکا برای بازگشت به برجام به توافقی خوب برسیم.»

وی اضافه کرد: «برای نیل به این هدف، هیچ عجله‌ای برای توافق بر سر چیزی که ناقص باشد نداریم.»

اظهارات این مقام ایرانی در حالی مطرح شده که پنجمین دور گفت‌وگوها برای بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام چهارشنبه به پایان رسید.

آمریکا یکی از پایه‌گذاران این توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ بود اما «دونالد ترامپ»، رئیس دولت سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ کشورش را از این توافق مورد تأیید شورای امنیت خارج کرد و تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفت.

تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران بعد از خروج آمریکا از برجام، منافع اقتصادی وعده‌ داده شده به این کشور در این توافق را از بین برد.

ناظمی در گفت‌وگو با نیوزویک تصریح کرد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ارتباطی با مذاکرات جاری در وین ندارد. او گفت اقدامات آمریکا مسیر رایزنی‌ها را مشخص خواهد کرد.

این مقام ایرانی تصریح کرد: «دیدگاه آمریکا و تمایل این کشور برای فاصله گرفتن از سیاست‌های شکست‌خورده گذشته بیشترین نقش را در موفقیت مذاکرات خواهد داشت. در نظام ایران، در خصوص رویکرد ما درباره برجام اجماع گسترده‌ای وجود دارد.»

رئیس دفتر مطبوعاتی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل در بخش دیگری از این مصاحبه موضع ایران مبنی بر اینکه آمریکا باید نخستین گام را برای بازگشت به برجام بردارد، تکرار کرد.

ناظمی خاطرنشان کرد: «همان‌طور که بارها گفته‌ایم به محض آنکه آمریکا تحریم‌ها را طبق تعهدات برجامی‌اش رفع کند و این کاملاً مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرد ایران فوراً به تعهدات برجامی خودش بازخواهد گشت.»

تمامی طرف‌های حاضر در مذاکرات وین به حصول پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین اشاره کرده اما تأکید کرده‌اند که هنوز اختلافات بر سر پاره‌ای مسائل باقی مانده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها