رژیم صهیونیستی صدها واحد مسکونی جدید در فلسطین می سازد

رژیم صهیونیستی صدها واحد مسکونی جدید در فلسطین می سازد
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 - 22:48

مقامهای رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه و درسایه سکوت مجامع جهانی با ساخت صدها واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن موافقت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

این واحدهای شهرکسازی قرار است در شرق "بیت لحم" ساخته شود.

"حسن بیرجه" مدیر سازمان مقاومت با دیوار حائل و شهرکسازی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی با ساخت ۵۶۰ واحد شهرکسازی جدید برای توسعه شهرک "متساد" در اراضی اشغالی فلسطین در روستای "کیسان" و "الرشایده" موافقت کردند.

شهرک نشینان صهیونیست چهارشنبه شب نیز یک ساختمان قدیمی در روستای الرشایده را به کنترل خود در آوردند و برای کنترل بر چندین هکتار از زمین‌های کشاورزی آن را غصب کردند.

علیرغم مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی ای واحدن رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

براساس قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

در نتیجه استمرار اشغال اراضی فلسطین، پس از آنکه مقامات رژیم اشغالگر قدس از توقف فعالیت شهرک سازی و آزادی زندانیان قدیمی فلسطینی خودداری کردند، مذاکرات فلسطین و اسرائیل در سال ۲۰۱۴ متوقف شد.

شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس علیرغم برخی محکومیت های بین المللی و برخلاف قطعنامه های سازمان ملل ادامه داشته و در چند سال اخیر تشدید و تسریع شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها