آیا جامعه جهانی مجددا در امتحان جنایات اسرائیل مردود می شود؟

آیا جامعه جهانی مجددا در امتحان جنایات اسرائیل مردود می شود؟
جمعه 7 خرداد 1400 - 08:49

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شب گذشته با 24 رای موافق، طرح تشکیل کمیته حقیقت یاب در زمینه جنایات اسرائیل در فلسطین را تصویب کرد.

العالم – فلسطین اشغالی

کارشناسان می پرسند آیا جامعه جهانی این بار در امتحان جنایات جنگی رژیم صهیونیستی قبول می شود و این رژیم قاتل و غاصب را حداقل برای یک بار محکوم می کند یا خیر؟

این کمیته مسئول رسیدگی به نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و مناطق دیگر است.

جلسه فوق العاده شورای حقوق بشر به دعوت پاکستان برگزار شد.

در این جلسه میشل باشلیه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد حملات رژیم صهیونیستی به اهداف غیرنظامی در نوار غزه را جنایت جنگی خواند و تاکید کرد که هیچ سندی درباره استفاده از ساختمانهای غیرنظامی برای اهداف نظامی در غزه مشاهده نشده است.

روز 13 آوریل در پی تلاش رژیم صهیونیستی برای تخلیه 12 خانه فلسطینی و اعطای آن به شهرک نشینان صهیونیست، تنش در محله الشیخ جراح و مسجدالاقصی شدت یافت که در نهایت این تنش به خیزش مردمی در کرانه باختری و جنگ صهیونیستی علیه نوار غزه انجامید.

در این جنگ 12 روزه 287 فلسطینی به شهادت رسیدند که 69 نفر آنان کودک، 40 نفر زن و 17 نفر سالمند بودند و بیش از 8900 فلسطینی زخمی شدند.

این اولین بار است که شورای حقوق بشر کمیته ای را بدون تعیین مدت زمان ماموریت تشکیل می دهد چرا که تمام کمیته های حقیقت یاب که تاکنون تشکیل شده است هر سال می بایست ماموریتش تمدید شود.

جلسه شب گذشته، سی امین جلسه از زمان تاسیس شورای حقوق بشر در 15 سال قبل تاکنون و نهمین جلسه درباره رژیم صهیونیستی است اما در تمام این مدت، تل آویو به خاطر اشغال فلسطین، آواره کردن مردم آن، قتل و مصادره اراضی و خانه های فلسطینیان محکوم نشده و جامعه جهانی حتی از این رژیم نخواسته از فلسطینیان عذرخواهی کند لذا چطور می توان انتظار داشت که شورای حقوق بشر از رژیم صهیونیستی، خروج از اراضی فلسطینیان را بخواهد یا این رژیم را به اقدامات نژادپرستانه علیه مردم فلسطین متهم کند.

لذا همه منتظرند که ببینند آیا جامعه جهانی این بار در امتحان قبول خواهد شد یا مثل همیشه با حمایت از رژیم صهیونیستی به عنوان غده ای سرطانی که از سال 1948 در منطقه کاشت شده است، مردود خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها