دعوت گروه های فلسطینی از مردم برای حضور گسترده در تظاهرات کرانه باختری

دعوت گروه های فلسطینی از مردم برای حضور گسترده در تظاهرات کرانه باختری
جمعه 7 خرداد 1400 - 13:43

گروههای عمل ملی و برخی سازمان ها فراخوان های منطقه بیتا و کمیته های مقاومت مردمی فلسطین امروز جمعه خواهان مشارکت برای محکوم کردن شهرک سازی در شمال کرانه باختری اشغالی شدند.

العالم- فلسطين

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد که تمام گروه های فلسطینی خواهان مشارکت مردمی در این تظاهرات و نامگذاری روز جمعه به نام روز "مقابله و حمایت از مقاومت” شدند.

خبرنگار العالم افزود: تظاهرات قرار است در تمام کرانه باختری از جمله الخلیل و بیت لحم و رام الله برگزار شود. گروه های ملی و اسلامی درخواست کردند که تظاهرات از میدان المناره در ورودی شمالی شهر اشغالی البیره که مقر ارتش رژیم اشغالگر است، آغاز شود.

وی افزود: در روستاهای شهر نابلس و بویژه شهرک های بیتا و عقربه و مناطق اطراف شهر نابلس و نیز منطقه جبل صبیح که صهیونیست ها تلاش می کنند آن را تحت سیطره خود در آورند، نیز تظاهرات برگزار خواهد شد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که کرانه باختری امروز در دومین جمعه پیاپی، شاهد درگیری هایی با نظامیان اسراییلی در نقاط برخورد با نظامیان اسراییلی خواهد بود. جمعه گذشته جمعه پیروزی بود و این جمعه نیز جمعه مقابله با رژیم اشغالگر خواهد بود.

گروهها و سازمانها از همه شهروندان مناطق جنوب شهر نابلس خواستند در نماز جمعه مشارکت گسترده داشته و سپس برای محکوم کردن تلاش اشغالگران برای ایجاد کانون استعماری پس از شهادت دو جوان نابلسی برای دفاع از کوه صبیح به این کوه عزیمت کنند.

گروه های ملی طولکرم خواهان مشارکت در تظاهرات های روز جمعه و عزیمت به مناطق برخورد با اشغالگران برای مقابله با تصمیم مصادره صدها هکتار از اراضی روستای عنبتا جهت زمینه سازی برای ایجاد واحدهای شهرک سازی جدید شدند.

در روزهای اخیر دو جوان به نامهای عیسی برهم ازمنطقه بیتا و طارق صنوبر از یتما برای دفاع از کوه صبیح به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است صهیونیست ها بار دیگر در مارس سال گذشته به منطقه جبل صبیح طمع کردند این در حالی است که اشغالگران و شهرک سازان کانون شهرک سازی در این کوه برای تسلط بر آن و به عنوان مقدمه ای برای ایجاد شهرک نشینی بزرگ در این منطقه ایجاد کردند.

نیروهای ملی در طولکرم نیز خواهان مشارکت در تظاهرات رو زجمعه و عزیمت به نقاط برخورد با اشغالگران برای مقابله با تصمیم مصادره صدها هکتار از اراضی روستای عنبتا و مقدمه چینی برای ایجاد واحدهای شهرک سازی جدیدی در آنجا شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها