ریاض نسبت به سیاست‌های تل‌آویو علیه فلسطین ابراز نگرانی کرد!

ریاض نسبت به سیاست‌های تل‌آویو علیه فلسطین ابراز نگرانی کرد!
جمعه 7 خرداد 1400 - 14:31

نماینده دائم عربستان سعودی مدعی شد که مسئله فلسطین، مهمترین مسئله این کشور است و جنایات صهیونیستها را محکوم می‌کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل شامگاه چهارشنبه تأکید کرد که «مسئله فلسطین، مهمترین مسئله پادشاهی [سعودی] بوده و هست».

در کنار این موضعگیری ریاض، شبکه‌ سعودی العربیه و روزنامه «الریاض» به شدت علیه فلسطین و جریان مقاومت در این کشور فرافکنی و دروغ‌پردازی می‌کنند و هیچ اشاره‌ای به تجاوزات صهیونیستها نمی‌کنند.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از الواصل گزارش داد، عربستان بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل با حاکمیت کامل در اراضی این کشور و در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید دارد.

وی تصریح کرد، ریاض از «شدت گرفتن روند سیاست استعمار اراضی فلسطین توسط اسرائیل به ویژه تهدید به اخراج صدها خانواده فلسطینی از منازلشان در قدس شرقی، ابراز نگرانی می‌کند».

این مسئول سعودی از جامعه بین‌الملل خواست که برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی برای احترام گذاشتن به منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌الملل، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

الواصل ادامه داد، عربستان سعودی به شدت، تجاوزات صهیونیستها، احداث شهرکهای صهیونیست‌نشین، تخریب منازل مردم فلسطین و اخراج آنان را محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد، توقف این تجاوزات مستلزم مداخله شورای حقوق بشر است؛ زیرا رخدادهای اخیر، نقض فاحش حقوق بین‌الملل است.

این نماینده سعودی در پایان گفت که عربستان در حمایت از مردم فلسطین برای اعاده حقوق آنان، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها