واکنش وقیحانه نتانیاهو به رأی شورای حقوق بشر: حملات به غزه قانونی بود!

واکنش وقیحانه نتانیاهو به رأی شورای حقوق بشر: حملات به غزه قانونی بود!
جمعه 7 خرداد 1400 - 17:22

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «شرم‌آور» خواندن رأی شورای حقوق بشر سازمان ملل به قطعنامه‌ ضد اسرائیلی، مدعی شد که حملات به نوار غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی، مشروع و قانونی بود.

العالم _ فلسطین اشغالی

تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با واکنش تند و عصبی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی همراه شد.

نتانیاهو بامداد امروز (جمعه) در اظهاراتی با «شرم‌آور» خواندن رأی اعضای شورای حقوق بشر به این قطعنامه، مدعی شد این اقدام فقط باعث تشویق گروه‌های مقاومت فلسطینی برای ادامه عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی می‌شود.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، وی در رشته توئیت‌هایی مدعی شد: «تصمیم شرم‌آور امروز، نمونه دیگری از وسواس فکری ضد اسرائیلی شورای حقوق بشر سازمان ملل بود. بار دیگر، اکثریت بی‌اخلاق در شورا،‌یک سازمان تروریستی را نادیده گرفتند».

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، با دفاع وقیحانه از کشتار کودکان و زنان فلسطینی در حملات جنایتکارانه به نوار غزه، ادعا کرد: «ما برای حفاظت از شهروندان خود در زمان درگیری، قانونی عمل کردیم و این تحقیقات، به سخره گرفتن قوانین بین‌المللی و تشویق سازمان‌های تروریستی در سراسر جهان است».

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز با رد این قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل، بر عدم همکاری تل‌آویو با تحقیقات این شورا و دیگر سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، پنجشنبه شب به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت رأی مثبت داد.

پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی «سازمان همکاری اسلامی» خواستار بررسی دقیق جرایم صورت گرفته شده بود. پاکستان به نیابت از این سازمان و تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری این نشست شده بود.

در متن این پیش‌نویس از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده «فوراً اقدام به تشکیل یک کمیسیون مستقل و بین‌المللی در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و اسرائیل کند».

در این جلسه، «میشل باشلت» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل طی گزارشی درباره جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با نوار غزه، تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر استفاده از تأسیاست غیرنظامی در غزه توسط گروه‌های مقاومت پیدا نکرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها