عضو پارلمان عراق: الحشد الشعبی از اقتدار دولت صیانت کرده است

عضو پارلمان عراق: الحشد الشعبی از اقتدار دولت صیانت کرده است
شنبه 8 خرداد 1400 - 19:44

عضو پارلمان عراق حمله به الحشد الشعبی را تصمیمی صرفا آمریکایی خواند و گفت، کسانی که در قضیه بازداشت یک فرمانده الحشد الشعبی از اقتدار دولت صحبت می‌کنند، باید بدانند که این الحشد الشعبی بوده که اقتدار دولت را حفظ کرده است.

العالم - عراق

عضو فراکسیون پارلمانی صادقون در پاسخ به بیانیه نشست روسای قوای چهارجانبه عراق درباره بازداشت یک فرمانده الحشد الشعبی سخنانی را بیان داشت.

از روز چهارشنبه تاکنون قضیه بازداشت «قاسم مصلح» یکی از فرماندهان برجسته الحشدالشعبی در عراق با واکنش اعتراضی شدید مردم، گروه‌های مقاومت و فعالان سیاسی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «حسن سالم» در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: اینکه الحشد الشعبی مورد هدف قرار می‌گیرد، اتفاقی طبیعی است، زیرا بزرگ‌ترین نقشه‌ها را ناکام گذاشته و مانعی در برابر این نقشه‌هاست.

وی افزود: کسانی که امروز از اقتدار دولت صحبت می‌کنند، باید بدانند که این الحشد الشعبی بوده که از اقتدار دولت صیانت کرده است.

عضو پارلمان عراق گفت: دولت اگر می‌خواهد اقتدار خود را حفظ کند که باید مستقل تصمیم بگیرد نه تابع امرآمریکایی‌ها باشد و البته وقتی نظامیان آمریکایی در عراق هستند، کجا می توان از اقتدار دولت سخن گفت.

سالم تاکید کرد: موضوع بازداشت فرمانده الحشد الشعبی ناشی از وجود هرج و مرج در کشور است.

قاسم مصلح به‌عنوان یکی از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق، در مقابل برنامه انتقال عناصر داعشی از خاک سوریه به داخل عراق ایستاده بود که با فشار سفارت آمریکا ربوده شد؛ اقدام تحریک‌آمیزی که اعتراض شدید مردم، گروه‌های مقاومت و برخی فعالان سیاسی را به‌دنبال داشت.

سوابق روشن فرمانده مصلح در جهاد علیه داعش و آزادسازی مناطق اشغالی نشان می‌دهد که او مرزهای سوریه و عراق را به استخوانی در گلوی آمریکایی‌ها تبدیل کرد و جلوی تجاوز آن‌ها به تمامیت ارضی عراق را گرفت.

روسای قوای چهارگانه عراق عصر روز پنجشنبه نشستی را به منظور پرداختن به تنش به وجود آمده از قضیه بازداشت یک فرمانده الحشد الشعبی تشکیل دادند و پس از آن با صدور بیانیه‌ای گفتند که حوادث اخیر کشور بر تلاش‌های ملی برای ایجاد امنیت و ثبات و حفظ اقتدار دولت و حاکمیت آن تاثیر منفی می‌گذارد و تداوم تعدی به اقتدار دولت و حق آن در تصمیم‌گیری‌های امنیتی و نظامی، نقض جدی اقتدار و اعتبار دولت در اجرای قانون و حفاظت از امنیت شهروندان است و ثبات کشور را با خطرات واقعی روبه رو می‌کند.

پربیننده ترین خبرها