ادعای جدید پمپئو علیه چین و آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان

ادعای جدید پمپئو علیه چین و آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 11:36

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شد موسسه ویروس شناسی شهر ووهان چین در کنار تحقیقات غیرنظامی، پنهانی به دنبال تحقیقات نظامی بوده است.

العالم ـ آمریکا

ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز همزمان با بررسی های دوباره نظریه امکان ظهور ویروس کرونا در این آزمایشگاه مخفی مطرح شده است.

پمپئو در برنامه فاکس اند فرندز این شبکه آمریکایی که آخر هفته ها پخش می شود، گفت: آنچه که می توانم با اطمینان بگویم این است که ما می دانیم آنها تحقیقاتی برای ارتش چین در این آزمایشگاه انجام داده اند. بنابراین فعالیت نظامی در کنار آنچه که ادعا می شود از دیرباز تحقیقات غیرنظامی بوده است، صورت گرفته است.

وزیر خارجه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا مدعی شد آنها (چینی ها) از بیان و توضیح این موضوع به ما خودداری می کنند. آنها به بازرسان سازمان جهانی بهداشت که از این شهر دیدن کردند اجازه دسترسی ندادند.

دولت ترامپ تئوری امکان انتشار ویروس کرونا از این آزمایشگاه شهر ووهان را مطرح کرد اما برخی از رسانه ها و کارشناسان آن را تئوری توطئه توصیف کردند.

با این حال در هفته های اخیر پیگیری این موضوع سرعت گرفته است به ویژه که گزارش های منتشر شده نشان می دهد که برخی از کارکنان این آزمایشگاه در نوامبر گذشته با علائم شبیه کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده اند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا گفته است که بشدت تلاش می کند درباره منشا این ویروس تحقیق کند و قرار است ظرف ۹۰ روز نتیجه تحقیقات خود را به دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ارائه دهد.

پیشتر آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن گفته بود کشورش اقدامی تنبیهی علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نخواهد داد.

وی برخلاف پمپئو و ترامپ که همیشه بر اقدام تنبیهی علیه چین به علت شیوع ویروس کرونا سخن می‌گفتند، بر انجام ندادن اقدام قهری واشینگتن علیه پکن تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی بتازگی بار دیگر مدعی شدند سه نفر از کارکنان آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین چند هفته پیش از شیوع ویروس کرونا، بشدت بیمار شده بطوری که در بیمارستان بستری شده بودند.

رسانه های آمریکایی مدعی بودند این افراد دارای علایمی مانند بیماران مبتلا به کرونا بودند.

این رسانه ها در ادامه اتهام زنی به چین، وجود این بیماران را ادعایی بر شیوع ویروس کرونا از این آزمایشگاه اعلام کرده بودند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اتهام آمریکا مبنی بر ابتلای کارکنان آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به نوع جدید ویروس کرونا در پاییز سال ۲۰۱۹ را تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها