انفجار آتش فشان خشم فلسطین در مقابل صهیونیست ها

انفجار آتش فشان خشم فلسطین در مقابل صهیونیست ها
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 13:34

روند شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی همچون آتشی که در هیزم خشک می افتد، باقیمانده زمین های کرانه باختری و قدس را هم می بلعد. این در حالی است که بازداشت شهروندان در داخل فلسطین اشغالی و بخش موسوم به خط سبز، از سر گرفته شده است. از سوی دیگر سکوت آمریکا و محافل بین المللی در مقابل این صحنه تکراری، حکایت از پذیرش و تأیید سیاست های رژیم اشغالگر به عنوان تروریسم دولتی از سوی آنها دارد.

العالم - نظرکده

مقامات فلسطینی معتقدند که طرح توسعه شهرک ها بخشی از هویت این رژیمی است که بر مبنای اشغالگری و پاکسازی قومی شکل گرفته است.

آنها بر این عقیده اند که این سیاست با حمایت های ترامپ از نتانیاهو در چهارچوب طرح موسوم به "معامله قرن" سرعت گرفته است و این رژیم می کوشد شکست در عملیات شمشیر قدس را اینگونه جبران کند و اصرار داشته باشد که در این جنگ شکست نخورده است لذا شهرک سازی در قدس و پاکسازی قومی را در حی سلوان و شیخ جراح و کرانه باختری ادامه خواهد داد.

مقامات فلسطینی بر این عقیده اند که ادامه بازداشت شهروندان در اراضی 48 توسط رژیم صهیونیستی، در واقع تلاشی انتقام جویانه است در واکنش به شکست سنگین خود در مقابل مقاومت فلسطین. این رژیم سعی دارد چنین وانمود کند که در این جنگ شکست نخورده است لذا سعی می کند با ادامه شهرک سازی و بازداشت گسترده مردم، حلقه مقاومت در کرانه باختری را هدف قرار دهد.

کارشناسان ویژه مسائل شهرک سازی هم معتقدند که طرح توسعه شهرک ها معمولا پس از یک حادثه سیاسی خاص در داخل این رژیم شدت می گیرد و به رقابت در سرکوب ملت فلسطین و توسعه شهرک ها و بازداشت شهروندان در داخل اراضی 48 و قدس اشغالی می انجامد.

این کارشناسان معتقدند که طرح تسریع روند شهرک سازی بخشی از یک طرح بزرگتر است که یکی از قسمت های آن در ژانویه گذشته اجرا شد زیرا این رژیم نگران سیاست های دولت جدید آمریکا و اتحادیه اروپا بود. که بر حسب اتفاق هیچکدام اهمیتی برای این موضوع قائل نبودند.

این کارشناسان خاطرنشان کرده اند که هدف از این رقابت در میان احزاب صهیونیست، دادن اطمینان به شهرک نشینان است مبنی بر اینکه شهرک سازی همچنان ادامه خواهد یافت؛ این احزاب بر پایه همین رقابت، طرح سازش این رژیم با برخی کشورهای عربی را محکوم کرده و ادعا می کنند که این رژیم با امضای این توافق ها متعهد شده است که طرح های شهرک سازی را متوقف کند؛ تعداد شهرک نشینان در شرق قدس به بیش از 800 هزار نفر رسیده است.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی هم خاطرنشان کرده اند که ادامه تعقیب 500 جوان فلسطینی و بازداشت 200 نفر ناشی از اجرای طرح مشت امنیتی رژیم علیه ملت فلسطین در اراضی اشغال شده در سال 48 و در واکنش به قیام بی سابقه مردم در این منطقه در حمایت از مسجد الاقصی و غزه است.

این کارشناسان خاطرنشان کرده اند که با وجود گذشت سال های طولانی از سال 48، نسل جدید جوانان فلسطینی به رغم برخورداری از رفاه نسبی، چنین روحیه وطن دوستی و اسلام گرایی و وفاداری به هویت فلسطین از خود به نمایش بگذراند.

این کارشناسان معتقدند که کمیته پیگیری عربی و جمعیت های مدافع حقوق بشر در داخل فلسطین اشغالی درباره برخوردهای امنیتی و اقدامات نژادپرستانه رژیم اشغالگر هشدار داده و خاطرنشان کردند که این اقدام انفجار گسترده موج خشونت در داخل فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناسان تصریح کرده اند که به رغم برخی ادعاها درباره ضرورت همزیستی مسالمت آمیز و تغییر برخورد دولت و دستگاه های امنیتی رژیم، که در واقع سعی دارند اوضاع را کنترل کنند، اگر آتش فشان خشم فلسطینی ها در مقابل رژیم صهیونیستی سرریز کند، هیچ چیز نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

پربیننده ترین خبرها