شعبان: اجرای انتخابات در موعد مقرر چالشی برای غرب بود/فلسطین و سوریه ثابت کردند دشمن ناتوان است

شعبان: اجرای انتخابات در موعد مقرر چالشی برای غرب بود/فلسطین و سوریه ثابت کردند دشمن ناتوان است
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 09:32

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد گفت: اجرای انتخابات در موعد مقرر چالشی برای غرب بود/فلسطین و سوریه ثابت کردند دشمن ناتوان است

العالم - سوریه

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه "السوریه" درباره پیام‌های سخنان اسد بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این پیام‌ها پاسخی به پیام‌های مردم سوریه در این مناسبت بود.

وی درباره محاصره مردم سوریه و تلاش‌ها برای فتنه‌انگیزی صحبت کرد و گفت: سوری‌ها در انتخابات شرکت کردند تا بگویند: ما خودمان تصمیم می‌گیریم و هر کاری که شما کردید هیچ تأثیری روی ما ندارد چراکه شما می‌خواهید بین ما و رهبرانمان فتنه بیندازید.

شعبان گفت: حدود یک سال قبل از انتخابات آن‌ها تبلیغ می‌کردند که این مسئله مغایر با مشروعیت و قانون اساسی و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است. برگزاری انتخابات در موعد خود چالش بزرگی برای خواست و اراده غرب بود. پایداری اسد در پایداری کشور یک مسئله اساسی بود چراکه او کشور را رهبری می‌کند.

وی گفت: مردم سوریه به مرحله تحول چشمگیر یا نقطه تحول رسیده‌اند و افزایش مهارت و پایداری و دفاع از وطن مردم سوریه را به این مرحله از آگاهی رساند. کسانی که روی شکست انتخابات حساب باز کرده بودند همان کسانی هستند که پشت تبلیغات غرب هستند. کشورهایی که با سوریه جنگیدند و تروریست‌ها را وارد کشورمان کردند همان کسانی هستند که با انتخابات مخالفند برای همین نباید به حرفشان توجه کنیم. موضع امروزه در سوریه آغاز آگاهی است و ما آنچه به نفعمان است انجام می‌دهیم و به حرف‌های مغرضانه گوش نمی‌دهیم.

وی درباره فلسطین گفت: اگر پایداری سوریه و به شکست کشاندن طرح خطرناک علیه سوریه نبود امروز شاهد خیزش مردم فلسطین نبودیم؛ چراکه اوضاع و شرایط به هم مربوط است. فلسطین و سوریه ثابت کردند که دشمن توانی ندارد و ما قادر به پیروزی هستیم.

وی درباره تقدیر اسد از گروه‌های مقاومت فلسطین گفت: من برخی مواضع را شنیدم که گفته می‌شد که فلانی از قطر و ایران تشکر کرده است اما از سوریه نه. بشار اسد منتظر تشکر از سوی هیچ طرفی نیست و کاری که انجام می‌دهد همان کاری است که به عنوان یک رهبر در جهان عربی انجام می‌دهد و به عنوان کسی که ایمان دارد مقاومت سرنوشت است و باید از آن حمایت کرد. سوریه گزینه مقاومت را کنار نمی‌گذارد و از هیچ کسی انتظار ندارد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها