پارلمان عراق نخست‌وزیر را برای توضیح فرا می‌خواند

پارلمان عراق نخست‌وزیر را برای توضیح فرا می‌خواند
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 13:35

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با انتقاد از تداوم نقض حاکمیت این کشور توسط سفارت آمریکا و تلاش‌های موجود برای هدف قراردادن سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد که پارلمان نخست‌وزیر و اعضای کابینه او را برای توضیح فراخواهد خواند.

العالم - عراق

«عبدالامیر التعیبان» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق تصریح کرد که پارلمان در برگزاری یک نشست با دعوت از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر وکابینه‌اش برای بررسی تحولات اخیر در کشور و تداوم نقض حاکمیت آن توسط واشنگتن جدی است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه عراقی «العهد»، وی افزود: «تا زمانی که سفارت آمریکا در بغداد وجود دارد، عراق روی آرامش را نمی‌بیند. تیراندازی از سوی سفارت آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است. لذا باید اقدامات لازم برای فهمیدن آن‌چه که از سوی سفارت آمریکا روی داده، صورت گیرد».

این نماینده عراقی تاکید کرد که پارلمان در برگزاری نشست با حضور نخست‌وزیر و کابینه او جدی است. هدف قرار دادن سازمان الحشد الشعبی هدف قرار دادن تمامی طیف‌های عراقی است.

سفارت آمریکا در بغداد شنبه (دیروز - ۲۹ می)، به بهانه انجام تمارین امنیتی، سامانه ضد موشکی «سی-رم» ( C-RAM) را فعال کرد و منابع آگاه از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در داخل این سفارتخانه و شنیده شدن صدای شلیک گلوله‌های ضد موشکی خبر دادند.

از سوی دیگر گزارش‌هایی در دست است که حاکی از آن است که پنتاگون در صدد کسب مجوز از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق است. یک منبع آگاه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه «دیلی‌کالر» گفت که دولت بایدن در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ دادن به حملات راکتی اخیر علیه آمریکایی‌ها در عراق است.

استقرار سامانه‌های موشکی و ادوات نظامی در داخل سفارت آمریکا در بغداد و تمرین‌های نظامی و آزمایش‌های گاه و بی گاه آنها و نیز استفاده از این سلاح ها همواره مورد اعتراض و نگرانی شهروندان عراقی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها