وزیر دفاع عراق: بازداشت فرمانده الحشد الشعبی اشتباه بود

 وزیر دفاع عراق: بازداشت فرمانده الحشد الشعبی اشتباه بود
شنبه 8 خرداد 1400 - 19:48

وزیر دفاع عراق گفت که «قاسم مصلح» فرمانده محور الانبار الحشدالشعبی همچنان در بازداشت فرماندهی عملیات مشترک قرار دارد.

العالم - عراق

«جمعه عناد» وزیر دفاع عراق در گفت‌وگویی به موضوع بازداشت «قاسم مصلح» از فرماندهان الحشد الشعبی پرداخت و گفت که طریق بازداشت وی اشتباه بوده و اکنون نیز نوع برخورد با این موضوع و چگونگی حل آن اشتباه است.

او به وبسایت المربد عراق گفت که مناسب بود تا یکی از فرماندهان الحشدالشعبی با «مصطفی الکاظمی» به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح جلسه‌ای برگزار می‌کرد تا راه‌حلی برای این مسأله پیدا می‌شد و بحث استفاده از زور و قدرت نظامی به میان نمی‌آمد.

جمعه عناد گفت که درگیری میان نیروهای مسلح و الحشدالشعبی که هر زیر مجموعه حاکمیت عراق هستند، بسیار خطرناک است و عراق دیگر تحمل خون‌ریزی بیشتر را ندارد. او گفت که در کنار همه گروههای الحشد الشعبی علیه تروریست‌های داعش جنگیده است و از سوی دیگر حمایت گروههای سیاسی وابسته به الحشدالشعبی در پارلمان موجب شد تا او به منصب وزارت دفاع برسد.

وزیر دفاع عراق همچنین خبر داد که «قاسم مصلح» همچنان در بازداشت فرماندهی عملیات مشترک عراق است.

از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون قضیه بازداشت «قاسم مصلح» یکی از فرماندهان برجسته الحشدالشعبی در عراق با واکنش اعتراضی شدید مردم، گروه‌های مقاومت و فعالان سیاسی همراه بوده است.

قاسم مصلح به‌عنوان یکی از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق، در مقابل برنامه انتقال عناصر داعشی از خاک سوریه به داخل عراق ایستاده بود که با فشار سفارت آمریکا ربوده شد؛ اقدام تحریک‌آمیزی که اعتراض شدید مردم، گروه‌های مقاومت و برخی فعالان سیاسی را به‌دنبال داشت.

سوابق روشن فرمانده مصلح در جهاد علیه داعش و آزادسازی مناطق اشغالی نشان می‌دهد که او مرزهای سوریه و عراق را به استخوانی در گلوی آمریکایی‌ها تبدیل کرد و جلوی تجاوز آن‌ها به تمامیت ارضی عراق را گرفت.

پربیننده ترین خبرها