شرایط حضور تماشاگران در المپیک توکیو/ اجباری شدن واکسن یا در دست داشتن آزمایش منفی کرونا

شرایط حضور تماشاگران در المپیک توکیو/ اجباری شدن واکسن یا در دست داشتن آزمایش منفی کرونا
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 08:22

تماشاگران بازی‌های المپیک توکیو باید از واکسن کرونا استفاده کنند و یا نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را ارائه دهند.

العالم ـ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، ژاپن در حال نهایی کردن طرح حصول اطمینان از دریافت واکسن کرونای تماشاگران در بازی‌های المپیک توکیو و یا مشاهده نتیجه منفی آزمایش کرونای آنها است. روزنامه «یومییوری» روز دوشنبه این خبر را منتشر کرد.
در حالی که کمتر از ۲ ماه تا آغاز مسابقات المپیک توکیو باقی مانده است، اعتماد عمومی به این رقابت‌ها به دلیل شیوع موج چهارم کووید-۱۹ و کمپین کُند واکسیناسیون در این کشور همچنان پایین است.
ورود تماشاگران خارجی به ژاپن برای حضور در ورزشگاه‌های میزبان المپیک پیش‌تر ممنوع شده است و مقامات برگزارکننده باید ماه آینده درباره احتمال حضور تماشاگران ژاپنی و همچنین پیش‌شرط‌های حضور آنها تصمیم گیری کنند.
اگر طرح مقامات ژاپنی نهایی شود، علاوه بر ممنوعیت فریاد زدن تماشاگران، آنها باید نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را که حداکثر یک هفته پیش از حضور در ورزشگاه‌ها انجام شده است، نشان دهند.
ژاپن روز جمعه حالت فوق‌العاده را در توکیو و سایر مناطق تا ۲۰ ژوئن (۲۰ روز دیگر) تمدید کرد. موارد ابتلای شدید به ویروس کرونا در ژاپن در چند روز اخیر به گونه‌ای چشمگیر افزایش یافته است. به همین دلیل بسیاری از مردم ژاپن معتقدند دولت این کشور نباید در بحبوحه یک بحران بزرگ بهداشتی از مسابقات المپیک میزبانی کند.
بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز دوشنبه در روزنامه «نیکی» منتشر شد، بیش از ۶۰ درصد از مردم با لغو و یا تعویق بازی‌های المپیک توکیو موافق هستند.

پربیننده ترین خبرها