"شمشیر قدس "... مانور جنگ بزرگ آزادسازی

دوشنبه 10 خرداد 1400 - 14:03

با شروع نبرد " شمشیر قدس" ، مقاومت در لبنان که از قبل مترصد هر گونه فریب کاری اسرائیل بود، بر میزان آماده باش خود افزوده است.

العالم - لبنان

همبستگی محور مقاومت و امتناع از تک روی هیچ یک از طرف ها، معادله جدیدی بود که گروههای مقاومت در نبرد اخیر آنرا تقویت کردند و این واقعیتی بود که آمریکا انرا دریافت و از طریق ژنرال مارک میلی رئیس ستاد ارتش مشترک امریکا درباره " پیامدهای بی ثباتی در سطح باریکه غزه و امتداد آن به مناطق دیگر در صورت کاسته نشدن از تنش میان اسرائیل و فلسطینی ها هشدار داد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی با گفتن اینکه هرگونه تعرض به قدس و مسجدالاقصی به معنای جنگ منطقه ای است، بر این واقعیت جدید تاکید کرد.

"یحیی السنوار" رئیس جنبش حماس هم در نشستی خبری گفت: درصورت هرگونه تعرض به مقدسات، جنگ منطقه ای اتفاق خواهد افتاد و درصورت تعرض به مقدسات، همه گروه مقاومت و مخالفان با حضور محور سلطه در منطقه در هر نبردی در آینده، حضور خواهند داشت و دشمن به خوبی به این امر واقف است.

یک منبع بلندپایه امنیتی اسرائیلی دراین باره هشدار داد و به پایگاه المونیتور گفت: به نظر می رسد که هماهنگی در سخنرانی های سید حسن نصرالله و السنوار حاصل شده است. وی تاکید کرد: باید سخنان سید حسن نصرالله را جدی گرفت . تهدیدات وی معمولا توخالی نیست.

وی افزود: واقعیت ملحق شدن وی به السنوار دراین برهه زمانی و اعلام اینکه هر گونه تحرک یک جانبه از سوی اسرائیل در قدس، به جنگ منجر خواهد شد، باید به عنوان یک هشدار بسیار خطرناک درنظر گرفته شود.

وارد عمل شدن طرف های متعدد در هر گونه نبرد در آینده، سناریویی است که " تسوی هاوزر" رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع در کنست (پارلمان) اسرائیل نیز درباره آن هشدار داده است. وی گفت: شاید این آخرین باری باشد که اسرائیل با حماس درحالی که تنها بود، روبرو شد، اسرائیل از این پس، با چالش های متعدد در جبهه های مختلف مانند جبهه شمال مواجه است و این باعث می شود که چالش دشوارتر باشد.

تحقق استراتژی آزادسازی که مقاومت در لبنان و فلسطین آنرا وضع کردند، حتمی است و جنگ اخیر در غزه ، جنبه هایی از آن را نشان داد و مانوری که مقاومت در سراسر سرزمین فلسطین اشغالی انجام داد، ابعاد مثبتی را ثابت کرد و مسائلی را هم نشان داد که باید برای بهبود آن و سرمایه گذاری درخصوص آن در نبرد بزرگ آزادسازی تلاش کرد.

همچنین مقاومت در مرحله بعد تلاش خواهد کرد تا معادله خود یعنی ارتباط دادن قدس به غزه را تقویت کند حتی اگر این مساله، به دوری جدید از درگیری های نظامی منجر شود.

پربیننده ترین خبرها