ادعای روزنامه سعودی؛ ایران یکی از محورهای گفت‌و‌گوی ولی‌عهد کویت و بن سلمان

ادعای روزنامه سعودی؛ ایران یکی از محورهای گفت‌و‌گوی ولی‌عهد کویت و بن سلمان
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 12:06

همزمان با گزارش منابع کویتی درباره سفر اول ولی‌عهد این کشور به عربستان،‌ یک روزنامه سعودی مدعی شد که یکی از محورهای این گفت‌و‌گو موضوع هسته‌ای ایران است.

العالم _ عربستان سعودی

منابع کویتی، شامگاه (دوشنبه)، گزارش دادند که «مشعل الاحمد الصباح» ولی‌عهد این کشور برای اولین بار، امروز (سه‌شنبه)، راهی عربستان سعودی خواهد شد.

بر اساس گزارش دوشنبه خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نیز این سفر در پاسخ به دعوت «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی انجام خواهد شد.

«علی الخالد الجابر الصباح» سفیر کویت در عربستان هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی کویت در ارتباط با این سفر گفت: «این سفری تاریخی و مهم است زیرا این سفر اولین عالی‌جناب از زمان تعیین ایشان به عنوان ولی‌عهد است».

روزنامه سعودی «عکاظ»، روز دوشنبه،‌ به نقل یک منبع کویتی که آن را بلندپایه خواند،‌ در ارتباط با این سفر گزارش داد که برنامه این سفر شامل تقویت روابط در زمینه نفت و بازرگانی خواهد بود؛ افزون بر بحث و تبادل‌نظر درباره راه‌های افزایش هماهنگی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بسیاری از زمینه‌های منطقه‌ای، عربی و بین‌المللی.

این روزنامه سعودی در ادامه به نقل از منبع مذکور مدعی شد که در صدر مسائل مربوط به شورای همکاری خلیج فارس، «مواضع درباره پرونده هسته‌ای ایران» و آنچه این روزنامه آن را مداخلات ایران در امور داخلی کشورهای عربی عضو شورای همکاری خوانده و همچنین تلاش برای پایان دادن به بحران یمن مطابق با ابتکار عربستان سعودی در کنار اجرای بندهای توافق «العلا» مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ط‌بق گفته خبری این اولین سفر ولی‌عهد کویت به عربستان سعودی است. مشعل الاحمد الصباح (هشتاد ساله) در تاریخ هفتم اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی به فرمان «نواف الاحمد الصباح» امیر کویت به عنوان ولی‌عهد این کشور تعیین شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها