مانور نظامی مشترک مصر و سودان علیه طرح آبگیری سد النهضه + فیلم

سه شنبه 11 خرداد 1400 - 12:40

طرح تمرین نظامی مشترک سودان و مصر در منطقه ام سیال در ایالت شمال کردوان به پایان رسید.

العالم - آفریقا

این طرح با عنوان "حامیان نیل" برگزار شد؛ این عنوان تأکید روشنی است بر بعد سیاسی این طرح که همزمان با آغاز شمارش معکوس برای فاز دوم آبگیری سد النهضه در اتیوپی که در ژوییه آینده انجام خواهد شد، برگزار می شود.

سرتیپ مالک الطیب رئیس شورای طرح تمرین نظامی مشترک مصر و سودان به شبکه العالم گفت: ما با این تمرین خود را به عنوان نیروی مسلح آماده می کنیم تا هر زمان و هر جا که لازم شد متناسب با حجم مداخله دشمن وارد عمل شویم.

این طرح مشترک با مشارکت نیروی زمینی و هوایی ارتش سودان و مصر برگزار شد و در آن از انواع سلاح های سبک و سنگین به منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی – که رئیس ستاد مشترک ارتش مصر هم به آن اشاره کرد – استفاده شد.

سرلشکر محمد فرید، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در این طرح تمرین گفت: این تمرین یک طرح استراتژیک و عملیاتی است که بر اساس معیارها و موازین دقیق و حساب شده ای اجرا می شود که همه ملاحظات ملی مصر و سودان و منافع مشترک دو کشور و اوضاع منطقه ای و ماهیت چالش ها و تهدیدهای موجود در آن در نظر گرفته شده است.

به رغم تأکید دو کشور مصر و سودان بر هماهنگی نظامی در این تمرین ها که چهارمین مرحله از زمان آغاز آن در خاک سودان به حساب می آید، اغلب شاخصها و شواهد حکایت از تثبیت گزینه نظامی به عنوان یکی از راه حل های ماجرای سد النهضه در صورت به نتیجه نرسیدن گفتگو دارد.

سرلشکر محمد حسین، رئیس ستاد ارتش سودان هم گفت: به اعتقاد من این طرح در چهار چوب همکاری نظامی مشترک بین ارتش های مصر و سودان اجرا می شود و این همکاری در حال گسترش است.

به گفته فرماندهان نظامی، مانورهای بعدی ارتش مصر و ارتش سودان به زودی در خاک مصر اجرا می شوند.

هدف از اجرای این تمرینات، بالا بردن سطح آمادگی نظامی و هماهنگی بین دو کشور و مقابله با تهدیدهای احتمالی است.

پربیننده ترین خبرها