بازدید مقام یمنی از مناطق آزاد شده در جیزان

بازدید مقام یمنی از مناطق آزاد شده در جیزان
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 13:05

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن از مناطق آزاد شده در جیزان بازدید کرد.

العالم - یمن

ضیف الله شامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن با انتشار فیلمی در توئیتر اعلام کرد که از مناطق آزاد شده در جیزان بازدید کرده است.

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در طول این بازدید از قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی یمن مستقر در جبهه ها و مکان های آزاد شده قدردانی کرد.

وی در جریان این دیدار پیروزی های بزرگی را که قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی بدست آورده اند و روحیه بالای آنها در برابر دشمن را ستود.

ضیف الله شامی با حضور در خطوط مقدم تأیید کرد که دشمن سعودی و مزدورانش در این عملیات گسترده دیگر در مناطق آزادشده حضور ندارند.

1

گفتنی است، ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از یک عملیات گسترده در محور الخوبة - وادی جارة که منجر به کشته و زخمی شدن و اسارت بیش از ۲۰۰ سرباز عربستان و سودانی گشت، کنترل ۱۵۰ کیلومتر مربع و ۴۰ منطقه در جیزان را در دست گرفته است.

نیروهای یمنی توانستند در عملیات خود بیش از ۳۰ پایگاه را پاکسازی کرده، آنها را تحت کنترل خود درآورند و نیروهای مستقر در آنها از جمله مزدوران ارتش سودان و مزدوران متجاوز سعودی - آمریکایی را بیرون کنند و خسارت سنگینی به نیروها و تجهیزات نظامی دشمن وارد کنند.

این دو عملیات که در مساحتی بیش از 2500 کیلومتر مربع اجرا شد، نشان دهنده توانمندی ارتش یمن در جبهه های نبرد و ضربه زدن به زیربنای نظامی متجاوزین و مزدورانش بود به ویژه پس از شکست مانورهای سیاسی دشمن که هدف از آن تقویت دولت هادی و تحمیل آتش بس بی قید و شرط به دولت صنعا بود.

رسانه های ائتلاف متجاوز برای سرپوش گذاشتن بر این شکست مفتضحانه اینگونه وانمود کردند که تصاویر پخش شده درباره عملیات جیزان ساختگی است، که به همین دلیل ستاد تبلیغات جنگ یمن برای افشای این دروغگویی متجاوزین، صحنه های جدیدی از این عملیات که حاوی تصاویر نیروهای سعودی، مزدوران، پایگاهها و خودروهایشان بود را پخش کرد.

حضور وزیر اطلاع رسانی یمن در مناطق آزاد شده نیز مهر تاییدی بر پایان حضور مزدوران سعودی در این مناطق است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها