عملیات بزرگ ارتش یمن در محور جیزان + فیلم

عملیات بزرگ ارتش یمن در محور جیزان + فیلم
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 17:02

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات تهاجمی گسترده‌ای علیه ده‌ها پایگاه مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی اطراف کوه‌های "الدود" و "جحفان" در بخش جیزان انجام دادند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات تهاجمی گسترده‌ای علیه ده‌ها پایگاه مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در بخش جیزان را انجام دادند و موفق شدند طی آن با پاکسازی بیش از 30 پایگاه، کنترل کامل آنها را در دست گرفته و نیروهای دشمن، از جمله نیروهای سودانی و مزدوران ائتلاف را که در پایگاه‌ها مستقر بوده، بیرون راندند و تلفات گسترده جانی و مالی به صف دشمن وارد کردند.

11

تصاویری که لنزهای دوربین مرکز اطلاع‌رسانی جنگی یمن ثبت کرده‌اند، نشان می‌دهد که شمار زیادی از مزدوران سودانی و مزدوران ائتلاف متجاوز، که در میان آنها فرماندهان ارشد نیز دیده می‌شوند، کشته می‌شوند و ده‌ها مزدور دیگر نیز به دست ارتش و کمیته‌های مردمی به اسارت گرفته می‌شوند.

طبق این گزارش، یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت ده‌ها پایگاه و بلندی در اطراف جیزان پیشروی کرده‌اند در حالی‌که هواپیماهای جنگی ائتلاف به رغم پرواز گسترده در این مناطق، نتوانسته‌اند مانع پیشروی نیروهای یمنی شوند.

همزمان با پیشروی نیروهای یمنی، نیروهای دشمن به صورت گروهی در حال فرار بوده‌اند که ائتلاف برای جلوگیری از این عقب‌نشینی، مواضع و پایگاه‌های مزدوران فراری را هدف حملات هوایی جنگنده‌هایش قرار داد.

طبق این گزارش که به صورت تصویری مستند شده است، نیروهای یمنی تعدادی خودروی زرهی و تجهیزات جنگی از جمله مقادیر زیادی سلاح و مهمات دشمن را در پایگاه‌های هدف به غنیمت گرفته‌اند.

مسیرهای عملیات

مسیر اول- اطراف کوه الدود:
این مسیر شامل ده‌ها پایگاه از جمله "تپه الدفاع( الردحه)، پایگاه‌های اطراف آن از چند محور، پایگاه الصیاد و پایگاه‌های اطراف آن در شرق کوه الدود، تپه الصافیه، پایگاه التحلیه، پایگاه الشبکه و پایگاه‌های اطراف آن، تپه القمامه و ارتفاعات اطراف آن، مناطق اطراف منطقه الملاحیط، تپه امین 1" است.

مسیر دوم- اطراف کوه الرمیح:
شامل مسیرهای "تپه شعفان و مواضع مجاور- تپه الخزان و العلم- کوه ظهر الحمار- المنزاله" است.
مسیر سوم- اطراف کوه جحفان:
این مسیر شمال مواضعی از جمله " تپه الحمراء- کوه الصرخه و مواضع مجاور آن- کوه الشبکه- تپه السوداء- کوه عامر- مواضع تپه‌های العمودین- تپه‌های المسیار- السلام و الظفیره."

حجم تلفات دشمن:
منهدم شدن 32 خودروی زرهی و یک بولدزر نظامی
کشته و زخمی شدن بیش از 70 مزدور، از جمله ده‌ها مزدور سودانی

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها