جیزان؛ ضعف متجاوزان سعودی به رغم دارا بودن سلاح های آمریکایی

جیزان؛ ضعف متجاوزان سعودی به رغم دارا بودن سلاح های آمریکایی
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 19:27

دو هشتگ به نام "عملیات گسترده جیزان" و "سبکبار و مجهز بسیج شوید" درباره پیروزی های ارتش یمن و کمیته های مردمی در محور جیزان امروز سه شنبه در یمن تبدیل به ترند شد.

العالم ـ یمن

عملیات گسترده در محور جیزان از لحاظ دقت و برنامه ریزی و پیروزی های میدانی و کنترل ده ها موضع راهبردی در عمق خاک سعودی ، بزرگترین عملیات در نوع خود به شمار می آید.

تصاویری که ارتش یمن و کمیته های مردمی از عملیات نظامی ویژه خود در محور جیزان در عمق خاک عربستان منتشر کردند، حاکی از دستاوردهای گسترده است. همچنین پاسخی به رسانه های سعودی و ائتلاف متجاوز است که بارها ادعا کرده که دستاوردهای نیروهای مشترک یمن واقعی نیست.

این عملیات موازین قدرت را تغییر داد بویژه که ارتش و نظام سعودی تلاش کرد تا نشان دهد که مرزهایش از هر رویارویی و درگیری در امان هستند؛ اما این عملیات بار دیگر مرزها را ملتهب کرد و نشان داد که ارتش سعودی به رغم تجهیزات نظامی و کمک گرفتن از کارشناسان امریکایی و انگلیسی در تمام مرزهای خود و نیز حضور مزدوران، باز هم ارتشی سست و ضعیف و ناکارآمد است.

کاربران در زیر دو هشتگ مزبور توییت های متعددی منتشر کردند.

کاربری به نام (yemen) با انتشار ویدئویی از کشته شدگان ائتلاف متجاوز صهیونیستی آمریکایی، نوشت: در این عملیات بیش از 80 نفر از عناصر ائتلاف از ملیت های سعودی و سودانی و یمنی کشته و زخمی شدند.

..

کاربر دیگری به نام (IWN) با انتشار ویدئویی از عملیات انهدام یک زره پوش متعلق به ائتلاف سعودی نوشت: انهدام زره پوش سعودی در کوه عامود نزدیک منطقه الخوبه.

...

"امنه یاسین" نیزتصویری از دلاورمردان یمنی منتشر کرد و نوشت: مبارزان یمنی همواره در طول نبرد عبارت "خدا را شکر" تکرار می کردند . این مومنان تاکید می کنند که خداوند در هر پیروزی یار و یاور آنهاست.

کاربری به نام (زينبية من اليمن وافتخر) ویدئویی از اسیران سعودی و مزدوران منتشر کرد و نوشت: مزدوران سعودی اسیران نیروهای مشترک یمن در عملیات گسترده جیزان در مقابل کوه الدود.

..

"تسینیم الحرازی" نیز نقشه ای از مناطق آزادشده توسط ارتش و کمیته های مردمی را منتشر کرد و توییت کرد: آزادسازی بیش از 150 کیلومتر مربع در محور جیزان طی عملیات نظامی گسترده.

"م. غازی النهاری 2" نیز توییت کرد: تصاویر و ویدئوهای عملیات جیزان و فرار نیروهای ارتش عربستان و مزدوران آنها نه تنها ارتش سعودی را رسوا کرد بلکه روزنامه های زرد و مراکز مطالعاتی جهان که عربستان به آنها پول داد تا ارتشش را در فهرست ارتش های قدرتمند جهان قرار دهند، نیز رسوا شدند.

..

پربیننده ترین خبرها