چرا انصارالله نبرد را به عمق خاک عربستان کشاند؟

چرا انصارالله نبرد را به عمق خاک عربستان کشاند؟
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 17:36

تصاویری که ارتش یمن و کمیته های مردمی از عملیات نظامی ویژه خود در محور جیزان در عمق خاک عربستان منتشر کردند، حاکی از دستاوردهای گسترده است. همچنین پاسخی به رسانه های سعودی و ائتلاف متجاوز است که بارها ادعا کرده که دستاوردهای نیروهای مشترک یمن واقعی نیست.

العالم ـ یمن

ناظران بر این باورند که این عملیات دارای ابعاد سیاسی و نظامی و اجتماعی است. بدین معنا که علاوه بر پیام های نظامی، این عملیات حامل پیام های سیاسی و اجتماعی است. کسانی که در این عملیات پیروز شدند، ملت محاصره شده یمن هستند که دارای اراده ای قوی هستند.

مسئولان یمنی خاطرنشان کردند که ارتش یمن ابهت و غرور ارتش سعودی را درهم شکست. مبارز یمنی با دستاوردهای نظامی خود در محور جیزان و در محورهایی دیگر در عمق خاک عربستان، یک ایستادگی اسطوره ای از خود نشان داد. همچنین حماسه ای اسطوره ای به ثبت رساند.

آنها افزودند: نکته مهم آن است که نگاه جامعه جهانی که از نظام سعودی حمایت می کرد، در حال تغییر است. هفت سال جنگ عربستان علیه یمن ثابت کرد که ارتش سعودی ضعیف و سست است. ارتش یمن ضربات سهمگین سیاسی و نظامی و اقتصادی به آن وارد کرد. این امر نشان داد که نظام سیاسی صنعا و در راس آن نیروهای ارتش ملی و جنبش انصارالله به تکمیل اهداف خود ادامه می دهند. و هرچقدر تجاوزگری عربستان و امریکا و صهیونیست ها خواه در عرصه اقتصادی و یا سیاسی ادامه یابد، نمی تواند انقلاب یمنی ها در آزادسازی دیگر خاک اشغالی از سوی مزدوران سعودی را متوقف کند.

مسئولان تصریح کردند که نفوذ در عمق خاک عربستان برای وادار کردن نظام عربستان برای بازگشت مجدد به فرایند سیاسی و مذاکره است. تغییراتی که در موازنه قدرت نظامی رخ داد مسلما تاثیر خود را بر هر فرایند سیاسی در آینده خواهد گذاشت.

مسئولان یمنی تصریح کردند که زورگویی و خودرایی عربستان و ولیعهدش محمد بن سلمان اینک در حال تغییر است . آنها دیگر میزان ایستادگی و قدرت رهبران یمن در صنعا و نیز شجاعت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و توان موشکی آنها را درک کردند.

کارشناس مسائل بین المللی اظهار داشت که چرا سازمان ملل دولت سوریه را متهم می کند که درخواست نهادهای بین المللی را در خصوص برخی پناهندگان و خانواده های آواره در برخی مناطق سوریه را اجابت نمی کند، در حالی که همین شیوه را با عربستان که ملت یمن را تحت محاصر خود درآورده است و آنها را با انواع موشک ها بمباران می کند، در پیش نمی گیرد؟

این کارشناس افزود: جامعه جهانی نمی خواهد که انصاراالله در یمن به قدرتی دست یابد. این امر جامعه جهانی و کشورهای عضو ائتلاف سعودی را نگران کرده است. از سوی دیگر جامعه جهانی اینک از پیروزی های محور مقاومت ناخشنود است.

وی تصریح کرد: انصارالله شاید ناچار شود که دست به عملیات نظامی گسترده تری علیه تاسیسات حیاتی عربستان بزند، تا ائتلاف متجاوز را وادار کند که از مواضع و عناورزی خود دست بکشد.

پربیننده ترین خبرها