ایران بر رگ حیاتی سوریه جان داده است

ایران بر رگ حیاتی سوریه جان داده است
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 22:24

برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه همزمان با تدوام ورود نفت‌کش‌های ایرانی به ساحل طرطوس، سوری‌ها مرحله جدیدی در اقتصاد کشورشان را تجربه می‌کنند.

العالم- درگوشی

رضایتی مردمی از وفور فرآورده‌های نفتی و تنظیم شدن ساعات جیره‌بندی برق و نیز ثبات قیمت کالاها برای مردم سوریه نویددهنده وضعیت بهتر اقتصادی است به‌ویژه اینکه نفت‌کش‌های ایران همچنان وارد ساحل طرطوس می‌شوند؛ مساله‌ای که تاییدی بر حمایت رهبری ایران از سوریه و به چالش کشیدن تحریم‌های ظالمانه اروپا علیه ملت سوریه ارزیابی می‌شود.

ایران در چارچوب حمایت اقتصادی از سوریه، دست به تحرکات سیاسی نیز زده است از جمله اینکه از جامعه جهانی خواسته است به جنایات نظامی، سیاسی و اقتصادی که اربابان جنگ طی 10 سال جنگ علیه سوریه مرتکب شده‌اند، اذعان کند. تهران همچنین تأکید کرد که مرحله آتی شاهد افزایش همکاری‌های همه‌جانبه میان ایران و سوریه است و مشارکت گسترده مردمی در انتخابات گام مهمی در استقرار صلح، ثبات، آرامش، بازسازی و شکوفایی سوریه است.

تداوم حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی از سوریه در مراحل مختلف جنگ تحمیلی، که رهبری سیاسی در هر دو کشور بر آن تأکید داشته‌اند، با افتتاح سرکنسولگری ایران در استان حلب طی چند روز پیش، ادامه دارد و تهران با این گام اخیر همکاری‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری با دمشق را که مقدمه‌سازی برای مرحله بازسازی محسوب می‌شود، تقویت می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها