در گفتگو با العالم مطرح شد:

اولین مناظره انتخاباتی از نگاه دیپلمات سابق ایرانی

اولین مناظره انتخاباتی از نگاه دیپلمات سابق ایرانی
شنبه 15 خرداد 1400 - 21:45

امروز اولین جلسه مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. در این راستا شبکه العالم گفتگویی کارشناسی با سید هادی افقهی تحلیلگر سیاسی و دیپلمات سابق ایرانی انجام داد.

العالم- انتخابات 1400

افقهی در این گفتگو اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع این مناظره "اقتصاد" بود، اکثر نامزدهای ریاست جمهوری بر معضلات و چالش ها و مشکلاتی که طی سال های گذشته بوجود آمده تمرکز کرده و درمورد ساز و کارها و راه حل های این مشکلات نیز گفتگو کردند.

وی تاکید کرد که در طول این مناظره ایده های علمی، منطقی ، عملی و تجربی متعددی ارائه شد.

افقهی به بیان یکی از نامزدها اشاره کرد که گفته بود "حتی اگر متخصص علم اقتصاد نباشد در صورت پیروزی در انتخابات یک تیم اقتصادی انقلابی، جهادی و علمی تشکیل خواهد داد" و افزود: هر رئیس جمهوری وظیفه دارد حتی اگر اقتصاددان باشد، از متخصصان برای تولید، پیشرفت و تحکیم اقتصاد کشور استفاده کند. اگر در امور اقتصادی متخصص نباشد نیز می تواند با استفاده از مهارت خود در اداره امور کشور، از کارشناسان اقتصادی وفادار به کشورشان بهره مند گردد.

این پژوهشگر سیاسی خاطرنشان کرد که مناظره مذکور، مناظره مهمی بود که رای دهندگان آن را دنبال کردند تا کسی را انتخاب کنند که نماینده آنها باشد و برای مقابله با فساد و تحکیم اقتصاد راه حل ارائه دهد و در راستای تحقق شعار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید، "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" عمل کند.

دیپلمات سابق ایرانی افزود: به سبب تحریم های رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ و خروج یک جانبه او از برجام، در این انتخابات کشور در وضعیت اقتصادی دشواری به سر می برد. لذا مشاهده تاثیر منفی این تحریم ها و تنگنا و کاهش فعالیت اقتصادی در سطح تولید، صادرات و واردات، امری طبیعی است. برای مثال آمریکا هنوز هم مانع فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران می شود و کشورهایی که درصدد ارتباط با ایران هستند را تهدید می کند. لذا شعاری که رهبر انقلاب اسلامی مطرح کردند، شعار بسیار مناسبی است.

پربیننده ترین خبرها