خیز عشایر حلب برای یاری منبج

خیز عشایر حلب برای یاری منبج
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 14:50

این انسجام ملی است که پیروزی‌های ارتش سوریه را تثبیت کرده و باعث شده است ساکنان حلب به یاری برادران‌شان در شهر منبج خیز بردارند که تحت سیطره شبه‌نظامیانِ مورد حمایت آمریکا، یعنی قسد قرار دارد.

العالم- درگوشی

قبایل، طوایف و نخبگان ملی سوریه در استان حلب از خیزش و انتفاضه شهر منبج علیه اقدامات جنایتکارانه قسد اعلام حمایت کرده‌اند. پیروزی سوریه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری اهالی منبج را امیدوار کرده است که برادران‌ سوری‌شان در جنگ‌شان علیه شبه‌نظامیانی، که این شهر را ویران کرده‌اند، به یاری آنها می‌شتابند.

بیانیه قبایل، طوایف و نخبگان ملی سوریه تأکید کرده‌اند که در صورت عدم عقب‌نشینی شبه‌نظامیان قسد و حامیان این گروه از منبج، عشایر و نخبگان وارد این شهر اشغالی خواهند شد. آنها همچنین بر حمایت از اهالی منبج تأکید کرده‌ و متذکر شده‌اند که با قاتلان اجاره‌ای هیچ سازشی در میان نیست و خون پاک شهدا حتما به عقب‌نشینی اشغالگران از منبج خواهد انجامید.

اهالی حلب با برگزاری تجمعی گسترده، خواستار حمایت از اهالی منبج و ایستادن در کنار آنها شده و تأکید کرده‌اند منبج شهری عربی- سوری است، و کُردهایِ منبج نیز فرزندان وطن و بخشی از وطن هستند.

ملت سوریه بعد از حماسه‌آفرینی در انتخابات ریاست‌جمهوری، که به پیروزی بشار اسد منتهی شد، بر تقویت انسجام ملی و حفظ مشارکت ملی تأکید و خاطرنشان کرد که هژمونی جهانی درصدد ایجاد اختلاف میان فرزندان این ملت است.

سوری‌ها تأکید کرده‌اند که یکی از عوامل مقاومت اسطوره‌ای در جنگ جهانی علیه سوریه مشارکت ملی است که باید این وحدت و مشارکت حفظ شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها