مصر انجام مذاکرات جدی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را خواستار شد

مصر انجام مذاکرات جدی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را خواستار شد
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 10:22

وزرای خارجه مصر و ژاپن در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی پیشبرد و توسعه روابط و همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف پرداختند.

العالم - مصر

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در جریان گفت‌وگوی تلفنی با همتای ژاپنی خود بر لزوم تحرک فوری برای احیای روند سیاسی بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از طریق آغاز مذاکرات جدی تاکید کرد.

حافظ در ادامه افزود، دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص راه‌های پیشبرد و توسعه روابط و همکاری دوجانبه در زمینه‌های محتلف و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حافظ همچنین تصریح کرد، وزیر خارجه ژاپن در جریان رویکرد مصر در قبال اوضاع منطقه و در رأس آن تحولات اخیر مسأله فلسطین قرار گرفت و از نقش مصر و تلاش‌های بی‌وقفه این کشور در راستای برقراری آتش بس و تلاش برای تثبیت آن تشکر و قدردانی کرد.

سامح شکری در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی تحولات اخیر فلسطین و خطرات تداوم آن بدون دستیابی به راهکاری عادلانه و فراگیر برای درگیری بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی طبق قوانین بین‌المللی و اصل راهکار تشکیل دو کشوری پرداخت.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها