عشایر سوریه خطاب به بایدن: سوریه، افغانستان نیست!

عشایر سوریه خطاب به بایدن: سوریه، افغانستان نیست!
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 17:49

کارشناسان و ناظران سیاسی از نقش قسد در اجرای طرح های آمریکا در سوریه پرده برداشتند؛ این در حالی است که قبایل سوریه نیز هشدار دادند که سوریه، افغانستان نیست و نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه شاهد تشدید عملیات نظامی خواهند بود که از آنچه که در عراق رخ داد، فراتر و شدیدتر خواهد بود.

العالم ـ سوریه

محققان سیاسی تاکید کردند که جو بایدن رییس جمهور آمریکا می خواهد مستقیما دو رقیب و دشمن اصلی آمریکا در جهان یعنی چین و روسیه را هدف بگیرد تا همچنان جهان را تک قطبی نگه دارد و از ایجاد چند قطبی جلوگیری کند.

آنها اظهار داشتند که بایدن از نگاه دموکرات های آمریکا به جهان و سوریه می نگرد، او می خواهد از پشت پرده مسائل را هدایت کند و نمی خواهد آمریکا مستقیما وارد جنگی جدید و یا هرگونه نزاع شود؛ زیرا به خوبی می داند که ورود به این جنگ ها، به جز شکست چیزی در پی ندارد و تجربه افغانستان و عراق بهترین دلیل بر این مدعاست.

محققان سیاسی اظهار داشتند که بایدن برای اجرای این طرح خود شبه نظامیان قسد را انتخاب کرد تا جنگ را در سوریه طولانی تر کند و سوریه نتواند از منابع و ثروت های خود استفاده کند و یا به عمران و بازسازی کشور بپردازد. در صورتی که عقب نشینی بایدن از سوریه و عراق سبب خواهد شد تا حمایت ها از قسد برداشته شود و حاکمیت دولت سوریه بر آن مناطق اعمال گردد و طرح های آمریکایی ناکام گردد.

کارشناسان نظامی اما بر این باورند که آمریکا همچنان طراح اصلی ضربه زدن به وحدت سوریه و تبدیل آن به میدانی برای جنگ و منازعه و رویارویی با روسیه است.

آنها تصریح کردند که طرح آمریکا اساسا بر رژیم اشغالگر و قدرت آن تکیه می کرد؛ اما واشنگتن اینک به دنبال یافتن جایگزین از طریق شبه نظامیان استقلال طلب قسد و تروریست هایی است که ترکیه از آنها حمایت می کند.

کارشناسان افزودند: این عملیات اساسا از طریق افزایش توان نظامی شبه نظامیان کرد و حمایت از آنها در غارت هرچه بیشتر منابع سوریه صورت می گیرد. آمریکا می خواهد از طریق نیروهای کرد بویژه قسد این مناطق را تحت اشغال درآورد و از آزادسازی این مناطق توسط دولت سوریه و اعمال حاکمیت دولت جلوگیری کند.

عشایر سوریه اما هشدار دادند که سوریه، افغانستان نیست؛ آنها نیروهای اشغالگر آمریکایی را تهدید کردند که عملیات نظامی شدیدی علیه آنها صورت خواهد گرفت که بسیار شدیدتر از آنچه که در عراق رخ داد، خواهد بود.

شخصیت های سرشناس عشایر در حسکه اظهار داشتند که عشایر سوریه با نیروهای آمریکایی به عنوان یک اشغالگر برخورد می کنند و انتفاضه علیه این نیروها در چندین منطقه آغاز شده است.

آنها تاکید کردند که آمریکا به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده است و امروز منابع و ثروت های کشور را از طریق شبه نظامیان قسد غارت می کند. از این رو عشایر که بخشی از بافت اجتماعی سوریه هستند، مبارزه با نیروهای اشغالگر آمریکایی را آغاز کردند.

شخصیت های برجسته عشایر سوریه نیز تصریح کردند که انتفاضه هایی علیه اشغالگران آمریکایی و شبه نظامیان قسد در سوریه رخ داد که نمونه آن را در منبج و اطراف رقه و جنوب حسکه در منطقه شداد و حومه الشدادی شاهد بودیم.

آنها اظهار داشتند که در این درگیری ها شماری از فرزندان عشایر به شهادت رسیدند و این امر نفرت و انزجار شدیدی نسبت به اشغالگران آمریکایی در میان مردم ایجاد کرد.

پربیننده ترین خبرها