سید حسن نصرالله: در مسجد الاقصی نماز خواهیم خواند/ امام خمینی(ره)، روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت را زنده کرد

سید حسن نصرالله: در مسجد الاقصی نماز خواهیم خواند/ امام خمینی(ره)، روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت را زنده کرد
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 19:20

سخنرانی حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس شبکه المنار آغاز شد.

العالم-لبنان

ایشان در آغاز این سخنرانی و در پاسخ به گمانه زنی هایی که درمورد وضعیت سلامتی او شایع شده بود، از مطلوب بودن حال خود خبر داد.

سید نصرالله گفت من همچنان امید دارم که ما با یکدیگر در مسجد الاقصی مبارک نماز خواهیم خواند.

نصرالله درباره هدف تاسیس شبکه المنار گفت: این شبکه از روز اول بر مبنای تقوا تاسیس شد تا صدا و تصویر مقاومت باشد.

وی افزود: این شبکه با هدف کسب درآمد و رقابت با شبکه های دیگر تاسیس نشد، بلکه صاحب و حامل پیام است و برای هدف خود هزینه و قربانی داده است. این شبکه، شبکه رزمندگان، مقاومان، از خود گذشتگان، خانواده های شهدا و مجروحان و همچنین اسیرانی است که در زندان رنج کشیده اند.

وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد، امام خمینی به امت اسلامی جان بخشید و روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت را زنده کرد.‎

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سالگرد روزهای "نکسه"(جنگ شش روزه 1967) که اکنون در آن قرار داریم، خاطرنشان کرد که در دهه های اخیر مردم فلسطین چه در قدس، چه در کرانه غربی چه سرزمین های 48، مسجد الاقصی و قدس را با ایستادگی، صبر و از خودگذشتگی حفظ کرده اند و اکنون امت باید در کنار آنها این موضوع را دنبال کند.

ایشان در ادامه اظهارات عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله مبنی بر حمایت از قدس و مقدسات را ستود.

الحوثی در سخنرانی تلویزیونی خود گفته بود:"ما بخشی جداناپذیر از معادله اعلام شده توسط حسن نصرالله هستیم و تهدید قدس به معنای یک جنگ منطقه ای است".

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: نقطه آغاز معادله جدید در منطقه از یمن عزیز بوده است و از همان روز نخست تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، ما به قدرت مردم این کشور برای ایستادگی و پیروزی ایمان داشتیم.

نصرالله اظهار داشت ما امروز شاهد شکست ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی علیه یمن هستیم.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر خود، بیان داشت:"حزب الله اصلا به تعویق انتخابات پارلمان فکر نمی کرد و آن را با متحدان خود مورد بررسی قرار نداده بود".

نصرالله خاطرنشان کرد: ما با انتخابات پارلمانی زودهنگام مخالفیم. این کار هدر دادن وقت و منحرف کردن حواس مردم است. هرکس خواهان اجرای انتخابات پارلمانی زودهنگام است، باید لطف کند حکومت تشکیل دهد و مسئولیت آن را بپذیرد.

وی افزود: اکثر کسانی که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، اهداف حزبی و جناحی دارند که هیچ ارتباطی با وطن و مردم ندارد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما با تلاش برای تشکیل حکومت و ناامید نشدن از این کار همراهی می کنیم و رئیس پارلمان را در ابتکار عملش یاری می نماییم. دست اندرکاران تشکیل حکومت باید به درد مردم گوش دهند و نگرانی آنها را در چشم هایشان ببینند.

وی گفت راه حل های ریشه ای برای حل بحران اقتصادی، به سال ها زمان نیاز دارد و نمی توان بدون حل وضعیت کنونی، انتظار حل کل آن را داشت.

نصرالله با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات موجود، داروها و مواد غذایی بوسیله تاجران احتکار شده و در انبارها نگه داشته می شوند، افزود کسانی که دارو، مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم را احتکار می کنند، خائن و قاتل هستند.

وی حکومت و مراجع ذیربط را به اعلام جنگ علیه احتکار و محتکران دعوت کرد و این کار را بخشی از راه حل بحران اقتصادی دانست.

نصرالله گفت درمان بحران بنزین در لبنان امری ممکن است و می توان با خرید مواد سوختی از ایران آن را طی چند روز عملی کرد، اما این کار به یک تصمیم سیاسی جسورانه نیاز دارد.هر تحقیری که مردم لبنان در پمپ بنزین ها متحمل می شوند، با تصمیم گیری برای کنار نهادن آمریکا و واردات نفت از ایران با لیره لبنان، به سرعت پایان خواهد یافت.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد هرگاه از مسئولیت پذیری حکومت ناامید شویم، برای خرید منابع سوخت با حکومت ایران مذاکره و آن را پس از خریداری برای مردم از طریق بندر بیروت وارد لبنان خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها